Kényes ügy van kibontakozóban a Forma-1-ben a költségvetési plafon kapcsán. Bár a könyvelési vizsgálat csak a jövő héten zárul le, több forrás állítja, az egyik csapat jelentős (5%-nál nagyobb mértékben) túllépte 2021-ben a 145 millió dolláros keretet, ami komoly büntetéseket (szélsőséges esetben kizárást, pontlevonást) vonhat maga után, amennyiben tényleg így történt.
Konkrétan egyik csapat tagja sem nevezte meg, hogy az érintett istálló a Red Bull, ezt a szaksajtó szellőztette meg, de
a Ferrari és a Mercedes részéről kijelentették, hogy határozott lépéseket és teljes átláthatóságot várnak az FIA-tól az ügyben.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pénteken tagadta, hogy tudomása lenne problémáról, és hangsúlyozta, hogy az ellenőrzés még folyamatban van, majd szombaton jogi válaszlépéseket lebegtetett be a riválisoknak a vádak miatt.
„Ha nem vonják vissza a kijelentéseiket, azt nagyon komolyan fogjuk venni és megnézzük, milyen lehetőségeink vannak" – mondta.
Teljesen elfogadhatatlan olyan megjegyzéseket tenni, amik tegnap elhangzottak. Ezek gyalázzák a csapatunkat, a márkát és a Forma-1-et is.
„A beadványok bizalmasak az egyes csapatok és az FIA között. Honnan ismerik [a többiek] a miénk részleteit? Honnak tudnák, hogy szabálysértés történt vagy sem? Még mi sem tudjuk, hogy szabályt sértettünk-e. Jövő hétig, a folyamat lezárásig nem is fogjuk tudni."
Nem véletlen, hogy Max idén először biztosíthatja be a bajnoki címet itt, erre nem beszélünk másról, csak a költségvetési plafonról, ahelyett, hogy a lehengerlő teljesítményéről beszélnénk?
Utóbbi kérdésével vélhetően azt sugallja, hogy valamivel mesterségesen érdeklődést kell generálni, illetve esetleg megzavarhatják Verstappent.
Más kérdés, hogy a többi csapat tagjai nem vádolták nyíltan a Red Bullt, inkább az újságírók és riporterek által feltett kérdésekre válaszoltak, és az esetleges szabálysértésre vonatkozó véleményüket fogalmazták meg.
Mivel 2021 az első érintett év a költségvetési korlátozással, sok részlet még nem kristályosodott ki a könyvelési tételekkel, ez bonyolítja az ügyet. Szintén probléma az infláció miatti keretbővítés a különböző devizák változó árfolyama miatt.
Helmut Marko az ORF-nek arról nyilatkozott, hogy tárgyalnak az FIA-val arról, bizonyos (vélhetően egyes beszállítóknál dolgozó) személyek beletartoznak-e a keret hatályába, ugyanis a Red Bull nem számolta bele ezeknek az illetőknek a bérét.