MONTREAL, QUEBEC - JUNE 18: Pole position qualifier Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing talks with Second placed qualifier Fernando Alonso of Spain and Alpine F1 in parc ferme during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 18, 2022 in Montreal, Quebec. Dan Mullan/Getty Images/AFP (Photo by Dan Mullan / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A spanyol az immár hozzá hasonlóan kétszeres világbajnok holland magasztalása mellett a Red Bull szabályszegéséről is elmondta a véleményét.
Ahogyan Fernando Alonso, úgy Max Verstappen is kétszeres világbajnokká vált 25 esztendős korára. Ám míg a spanyol 2006 óta nem tudta gyarapítani a címei számát, addig a hollandnak erre minden esélye megvan a következő szezonokban. A két pilóta egyaránt 32 futamgyőzelemmel rendelkezik, Alonso szerint pedig Verstappen megfelelő háttérrel ezt akár sokszorosíthatja is a későbbiekben.
Ha továbbra is így teljesít és jó autót raknak alá, akkor igen
– válaszolta Alonso arra a kérdésre, hogy válhat-e minden idők legnagyszerűbb pilótájává a holland. – Ha azonban valamilyen okból a Red Bull nem tud győztes autót építeni a következő években, akkor két vb-címmel fogja befejezni [a karrierjét]."
A spanyol már 2005-ben megtapasztalta, milyen érzés bebiztosított vb-címmel a markában versenyezni az utolsó hétvégéken. Ennek apropóján Alonso elmondta, hogy a hátralévő, Verstappen számára már lényegében tét nélküli négy futamon mennyire nehéz lesz megőriznie a koncentrációt.
"Ez ilyenkor más, nincsen rajta nyomás, szóval kissé lazábban kezdi a hétvégét és készen áll arra, hogy egy kicsit többet kockáztasson - magyarázta az Alpine pilótája. – Bizonyos értelemben azt gondolom, hogy
Max a teljesítményét tekintve még jobb lesz a következő négy versenyen, mert nem lesz miért aggódnia.
Szabadon kockáztathat és felhasználhatja az autóban és önmagában rejlő összes potenciált."
A csütörtöki sajtótájékoztatón Alonso reagált arra is, hogy a Red Bull 2021-ben túllépte a költségkeretet 1,8 millió dollárral. A spanyol szerint ebben semmi meglepetés nincsen, ugyanis az elmúlt években az aktuális világbajnok istállók mindig megpróbáltak trükközni valamilyen szabállyal.
Azok a csapatok, akik világbajnokságot nyertek, mindig valamilyen kiskapu kihasználásával tették
– nyilatkozta Alonso. – A többi csapat később lemásolja, majd eljutunk odáig, hogy betiltanak egy olyan megoldást, amit korábban engedélyeztek néhány futamon. Ilyen a Forma-1 természete.
Nem emlékszem olyan bajnokcsapatra, amely ne használt volna ki egy olyan szabályt, amivel meg tudta lepni a többi istállót.
A Brawn GP, a Red Bull és a Mercedes mind-mind kihasználtak valamilyen változást."