Kisregényt lehet írni arról, hogyan szórt el annyi pontot a Ferrari 2022-ben, hogy Max Verstappen már négy versennyel a szezon vége előtt bebiztosítsa a világbajnoki címet. Ennél rendszerint sokkal kisebb volt a különbség a két csapat autója között az évben, de Charles Leclerc kétszer az élről esett ki műszaki hiba miatt, a gyatra megbízhatóság egyéb hátrányokat is okozott neki, és stratégiai fronton szintén sokszor zsákutcába futott a stáb.
Ehhez képest jóval kevesebb veszteség érte Leclerc-t azzal, hogy Imolában megpördült, míg Franciaországban az élről csapta falnak az autót.
Nem gondolom, hogy amikor én hibáztam, akkor erőltetve próbáltam volna pótolni valamit.
– reagált a Racingnews365.com-nak adott interjúban erre a felvetésre. – Imolában természetesen nagy volt a motiváció a jó szereplésre, aztán Franciaországban valóban elkövettem egy hibát. De az bárhol megtörténhetett volna."
„Mindig a határokat feszegetem. Hibáztam egy nagyot Franciaországban és egy kisebbet Imolában, ezen nem tudok változtatni. Úgy érzem, többen beszélnek róla mások, mint kellene."
„Nyilván hatalmas a lemaradásunk a ponttáblázaton és voltak időszakok, amikor egymás utáni versenyeken vesztettünk pontokat, így minden, amit csináltunk, reflektorfénybe került. A csapatnak jobban kell dolgoznia a futamokon, erre kell törekednünk."
A monacói pilóta ugyanakkor megtanulta, hogy nem kell mindig mohónak lenni és időnként jobb megelégedni az adott helyezéssel, mint kockáztatni a nagyobb haszonért.
Versenyzőként ezek [a hibák] többet adtak nekem, mint azt a kívülállók valószínűleg gondolják.
– mondta Leclerc. – Mindig igyekszünk javítani az apró részleteken, amiket nem gyengeségeknek hívunk, minden futamon tanulunk. Mindig próbálunk jobb versenyzővé válni."