Vágólapra másolva!
George Russell és Lewis Hamilton is bizakodóan értékelte a Mexikóvárosi Nagydíj pénteki napját, miután a Mercedes lemaradása minimálisnak tűnt a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest. Nyck de Vries lényegében ezzel búcsúzott a csapattól.

A Mexikóvárosi Nagydíj pénteki napja alapján nem kizárt, hogy a Ferrari és a Red Bull mellett a Mercedes is reális eséllyel pályázik a pole pozícióra. A brackley-i istálló lemaradása ugyanis nem tűnt nagynak a két élcsapathoz képest az első szabadedzésen.

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Liam Lawson, Alpha Tauri
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sergio Pérez
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Liam Lawson, Alpha Tauri
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Mexikói Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Mexikóvárosi Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Mexikóvárosi Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Mexikóvárosi Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Mexikóvárosi Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Csou Kuan-jü, Alfa Romeo, Mexikóvárosi Nagydíj 2022, péntek
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Mexikóvárosi Nagydíj 2022, péntek, baleset
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Mexikóvárosi Nagydíj 2022, péntek

Lewis Hamilton hátránya mindössze 142 ezred volt az élen végző Carlos Sainzhoz képest. Ami a második gyakorlást illeti, ott a mezőny nagy részéhez hasonlóan az ő eredménye is irreleváns, hiszen a Pirelli 2023-as gumijait tesztelték. A hétszeres világbajnoknak abszolút pozitív benyomásai voltak.

nyilatkozta. – Nagyon élveztem a vezetést, mert egyre jobban éreztem magam az autóban, ahogyan kiismertük. Még nem tudom, hogy a többi csapathoz képest hol állunk, mert mindenki más programon volt, én pedig igyekeztem elsősorban a sajátomra koncentrálni.”

George Russell csak a második szabadedzésen vehetett részt, viszont ott könnyedén szerezte meg az elsőséget, hiszen rajta kívül csak közép- és kicsapatok pilótái használhattak idei abroncsokat az első 30 percben. Az ifjabbik brit versenyző talán még csapattársánál is lelkesebben értékelt.

„Ez volt az egyik, ha nem a legjobb péntekünk idén – jelentette ki. – Az autó jól működik, és jó érzés volt vezetni ezen a pályán. A tempó viszonylag erős volt, de ismerjük az itteni kihívásokat. Az időmérőn nehézséget fog jelenteni, hogy a gumikat a megfelelő tartományba hozzuk a gyorskörre, vasárnap pedig a motor és a fékek hőmérsékletét lesz nehéz menedzselni.

Russellt a Mercedes tartalékpilótája, Nyck de Vries helyettesítette az első tréningen. A holland versenyző a mezőny végén végzett, de Andrew Shovlin, a brackley-iek mérnökigazgatója hangsúlyozta, hogy vele nem az egykörös tempót hajszolták. De Vries jövőre már az Alpha Taurinál fog versenyezni, így lényegében ezzel búcsúzott jelenlegi istállójától.

Russell a dobogót célozta meg Forrás: Mercedes-Benz AG/LAT Images for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd/Lat Images

„Számomra nagyon érzelmes volt ez az edzés, mert ezzel véget ért a csapatnál töltött időszakom – utalt arra, hogy a tervek szerint most ült utoljára a Mercedesben. – Azonban boldog vagyok, hiszen jól sikerült a befejezés, és remekül éreztük magunkat a közös munka során. Hálás vagyok a lehetőségért, amit a Mercedes adott nekem, ez lehetővé tette, hogy sokat tanuljak és kapcsolatokat építsek a csapaton belül. Most pedig már alig várom a következő fejezetet.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!