Alpine's Spanish driver Fernando Alonso (C) drives in front of Williams' Canadian driver Nicholas Latifi during the Formula One Japanese Grand Prix at Suzuka, Mie prefecture on October 9, 2022. (Photo by Toshifumi KITAMURA / AFP)
Vágólapra másolva!
A rekordot döntő spanyol pilóta így reagált az Alpine újabb botrányos döntése után, de csapattársa is részesült taktikai baklövésből, hiszen ő sem tudta, hogy vége a versenynek. A kétszeres világbajnok szerint csapata kétszer is nagyot hibázott a futamon, végül így is sikerült a hetedik helyen befejezni a Japán Nagydíjat.
Azok után, hogy Szingapúrban komoly lépéshátrányba került a legnagyobb riválisának számító McLarennel szemben, Japánban az Alpine visszaszerezte a konstruktőri pontverseny negyedik helyét. Nem ment azonban minden zökkenőmentesen az enstone-iaknak Szuzukában, hiszen több stratégiai hibát is elkövettek pilótáikkal szemben.
Az újraindítás után hamar egyértelművé vált, hogy az intermediate gumik a megfelelőbbek, Fernando Alonso azonban – Csou Kuan-jü és Mick Schumacher mellett – néhány körrel tovább az extrém esőgumikon maradt a pályán. A hajrában ennek ellenére még egyszer kihívta a hetedik helyről az Alpine a bokszba abban reménykedve, hogy a friss abroncsokon tud majd ezen javítani, ám végül csak éppen a hetedik pozícióba tudott visszazárkózni – 11 ezreddel maradt el Sebastian Vetteltől.
Micsoda hiba! Mégis, mit műveltek velem egész évben stratégiailag?!"
– reagált Alonso a leintés után a rádióban, aki a sajtónak később ennél higgadtabban nyilatkozott.
„Nehezek voltak a körülmények és a látási viszonyok, nyilván ezek adják a beszédtémát. Minden alkalommal túl későn álltunk ki [a bokszba] – mondta Alonso, aki a pályafutása során 279. alkalommal ért célba, ezzel megdöntötte Kimi Räikkönen örökranglistát vezető rekordját. – Az elején csak én maradtam esőgumikon és ezzel pozíciókat veszítettem, a hajrában pedig hat körrel a vége előtt álltunk ki, így nem volt idő javítani és ugyanott kötöttünk ki. Eléggé kaotikus és nehéz volt mindenkinek,
az utolsó körben még azt sem tudtuk, hogy az az utolsó kör, vagy sem."
Yess P4!! ✌ ✌ mega job from the team! Shout out to the fans for the support and staying until the end despite the conditions ☔️ Congrats to @Max33Verstappen for your second title, fully deserved.
Esteban Ocon is izgalmas futamon volt túl, neki azonban a pozíciója csak akkor változott, amikor Carlos Sainz kiesése miatt a negyedik helyre lépett előre. Az újraindítás után ugyan nyomás alatt tartotta őt Lewis Hamilton, a britnek azonban nem sikerült megelőznie a francia pilótát.
Nem tudtam, hogy véget ért-e a verseny, csak nyomtam a gázt, ahogy csak tudtam
– erősítette meg Alonso állítását Ocon, miszerint az Alpine nem szólt neki az utolsó körről. – Élveztem a Lewis elleni csatát, beszéltünk a leintés után és ezt elmondtam neki is. Jó móka volt, Lewis valószínűleg gyorsabb volt, de olyan volt ez, mint egy sprintverseny és mindent megtettem, amit tudtam. Erős hétvégénk volt, az autó minden körülmény között jól működött."