A Red Bull holland pilótáját elsőként intették le a szuzukai kvalifikáció végén, azonban a Q3 elején a gumimelegítés közben állítása szerint megcsúszott, így a szintén kivezető körön lévő McLaren versenyzőjének reakcióján múlt, hogy nem történt baleset kettejük között.
Norris az esetet követően elárulta, mit gondol az esetről.
„Olyat nem lehet csinálni, amit ő csinált. Egyetértés van abban, hogy az utolsó kanyarig előzhetünk, szoktunk is" – magyarázta a Sky Sportsnak. –
Az én helyemben ő is ugyanígy cselekedett volna, és nem is szitkozódtam volna az ő helyében. [Érdemel-e] büntetést? Igen, mindenképpen."
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szintén úgy vélte, hogy Verstappen manővere kockázatos volt és megrovást vagy rajtbüntetést kellene kapnia érte a hollandnak. A Red Bullt irányító Christian Horner azonban másképp látta a dolgokat.
„Mindketten kivezető körön voltak, és az íratlan szabály szerint amikor valaki a pálya azon részére ér, akkor már tartja a pozícióját azért, hogy az utolsó kanyart egyesével vehessék be" – mondta Horner.
Verstappen ugyan a pályán és közvetlenül az időmérő után még elnézést kért brit riválisától, a sajtótájékoztatón már ő is más véleményen volt:
„Ha [Norris] egy kicsit is tisztelettudóbb lett volna, akkor ahogy a többiek, úgy ő is beállt volna mögém a sorba. Szerintem más nem próbálkozott előzéssel az utolsó sikán előtt.
Azzal, hogy ott próbálkozott meg egy előzéssel, saját maga idézte elő a problémát."
Az FIA végül magyar idő szerint 10 órára hívta be megbeszélésre az érintett feleket, és a szezon során először
megrovásban részesítette Verstappent, aki így megőrizheti az első rajtkockát.