Az autó korábban vehemens pattogását már nagyjából kordában tartja a Mercedes, de nem ez az egyetlen elhúzódó technikai jellegű probléma a csapatnál. Erről Lewis Hamilton az előző verseny után beszélt, és azt mondta, nem csak Austinban kísértette őket.
„Egész évben problémánk volt a fékekkel. A két oldalon nem azonosan viselkednek. Amint a fékpedálra lépünk, vagy a bal, vagy a jobb oldali erősebben harap, nem egyformán, mert eltérő a hőmérsékletük. Jelentős a hőmérsékletkülönbség, így a bal oldali fékem nem fogott jól [Austinban]" – mondta a brit.
Emiatt egy nem tervezett nyereg- és betétcserét is végre kellett hajtani az autó fékein nem sokkal a rajt előtt. A probléma összefüggésben lehet azzal, hogy az idei évben nagyobb kerekek változásokat hoztak a fékrendszereken is.
Az Auto Motor und Sport tudósítója, Tobi Grüner arról számolt be, hogy a Mercedes módosított állapotban beveti azt az első szárnyat, amit az FIA egy héttel ezelőtt szabálytalannak minősített.
A csapat technikai igazgatója, Mike Elliott azt mondta, az USA-ban nem is tervezték használni a légterelőt, csak szállítási okokból vitték el már oda. Az FIA-nak az volt a kifogása, hogy a két felső terelőlapot összekötő elem elsődleges szándéka az aerodinamikai előnyszerzés volt, nem a rögzítés.
„Én azt gondolom, beleköthetnénk az érvelésbe. A kérdés, hogy meg akarjuk-e tenni vagy sem" – nyilatkozta a technikai igazgató.
Ezek az elemek olyan csekély hasznot hoznak, hogy nem biztos, hogy megéri azt kockáztatni.
Mexikóba már úgy vitték el a légterelőt, hogy a vitatott toldalékelemeket leszerelték róla. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egyébként a több mint 2 kilométeres magasságban fekvő pálya kapcsán azt mondta, jó szereplésre számít rajta a csapattól.
„Fékezem a nyelvem – mondta. – Idén amikor azt mondtam, hogy egy adott pályán jók lehetünk, nem így lett. De papíron Mexikó jónak tűnik nekünk, a nagy légellenállású autónk hatékony lehet a ritka levegőben."