Amikor az első nyilatkozatát adta a Japán Nagydíj után, még nem tudta, hogy hivatalosan is megvédte a címét – ahogy gyakorlatilag senki sem volt ennek tudatában. Charles Leclerc ötmásodperces büntetése, és egy szinte ismeretlen, de ettől még élő szabály, miszerint a futam újraindítása miatt nem háromnegyed, hanem teljes pontokat osztanak, azt jelentette, hogy Max Verstappen behozhatatlan előnyre tett szert a világbajnoki pontverseny élén.
Pedig nagyon nem így kezdődött számára az új szabályrendszerrel elinduló szezon. Bahreinben és Ausztráliában is elromlott alatta a Red Bull, és hiába nyert a két helyszÍn között Szaúd-Arábiában, április elejére 46 pontos hátrányba került Charles Leclerc-rel szemben. Ezután azonban a következő hat versenyen ötször nyert, majd ugyan július elején úgy tűnt, a Ferrari magához tér,
a Francia Nagydíjtól kezdve sorozatban öt futamgyőzelemmel lényegében garantálta a címvédését.
Szingapúr ugyan nem alakult a legjobban számára, ám Japánban így is a saját kezében volt a sorsa, és végül egy eső ellenére rendkívül magabiztos sikerrel be is biztosította az újabb vb-címét.
Pedig rendkívül sokan kritizálták a Red Bullt, amikor
2015-ben az akkor 17 éves Max Verstappennel a soraiban kezdte el az idényt az energiaitalosok fiókcsapata, a Toro Rosso.
Helmut Marko ugyanis 2014-ben felfigyelt a Forma-3-as Európa-bajnokságban versenyző holland tehetségére és ambíciójára, akire egy szuzukai F1-es szabadedzésen is rábízta a Toro Rossót. Ezek az alkalmak pedig elégnek bizonyultak az osztrák szakember számára, hogy teljes jogú versenyzőként is bevesse a Forma-1 történetének legfiatalabb pilótáját. Egy azóta hozott szabály, miszerint 18 éven aluliak nem kaphatnak szuperlicencet és így nem állhatnak rajthoz, ez a rekordja jó ideig nem fog megdőlni. Az F3-as Eb-n Verstappen csapatvezetőjeként dolgozó Frits van Amersfoort is a búcsú idején
Roger Federeréhez és Ayrton Sennáéhoz hasonlította a pilóta tehetségét,
ám a hollandnak nem volt szerencséje, hogy a Mercedes által fölényesen uralt hibrid korszak idején csöppent bele az F1-be. Ennek ellenére már a kezdetektől bebizonyította, hogy a vérében van az autóversenyzés.
Ugyan sokaknak nem tetszett az agresszív stílusa – ami az első éveiben olykor átcsapott túlzott vakmerőségbe is – az, hogy a 23 Toro Rosso-s versenyén tizenháromszor pontot tudott szerezni, azzal az autóval egyedülálló teljesítmény volt.
Ezért is adta meg neki a lehetőséget a Red Bull a 2016-os Spanyol Nagydíjon Danyiil Kvjat helyén, amit a holland egyből egy szenzációs futamgyőzelemmel hálált meg.
Máig az egyetlen tinédzser lett, aki valaha vezetett egy F1-es futamon, a sikerével pedig a történelem legfiatalabb győztese, egyben dobogósa lett.
A következő sikerére ugyan másfél évet kellett várni, ez is kisebb csodának számított Lewis Hamilton és Nico Rosberg, majd utóbbi helyett Valtteri Bottas uralma alatt, pláne úgy, hogy a Ferrari is erősebb autóval rendelkezett a Red Bullnál. A rengeteg kisebb-nagyobb meggondolatlan hibája azonban ekkor még azt jelentette, hogy a világbajnoki cím távoli célkitűzés számára.
2018 közepétől kezdve azonban egyre kiegyensúlyozottabb, érettebb teljesítményt nyújtott,
ami azt jelentette, hogy egyre többször volt harcban a sikerekért, az egyre nagyobb számú dobogós eredményein pedig már meg sem lehetett lepődni.
Az igazi fordulat azonban 2021-ben érkezett el, amikor
a Mercedes valódi kihívót kapott a Red Bull jóvoltából.
Egész évben egyenrangú ellenfele volt Lewis Hamiltonnak, a ki-ki párharcban sokszor érte őt balszerencse, ám a sok pech után
a drámai abu-dzabi szezonzárón megszerezte a világbajnoki címet,
amit idén jóval fölényesebben tudott megvédeni.
Az F1-es futamon 107-szer elinduló és kétszer dobogón is végző Jos Verstappennek nagy szerepe volt fia későbbi sikereiben.
Kétévesen quadba, négyévesen gokartba ültette a fiát, akin már akkor látta, hogy még nála is komolyabb eredményeket érhet el.
Ugyan a Verstappen családnak már akkor sem kellett szűkölködnie az anyagiakban, nehéz volt lépést tartani úgy Max kortársaival, hogy szponzor nélkül kellett versenyről versenyre járniuk.
A vezetés mellett a járművek műszaki hátterére is nevelte a fiát, olykor azonban talán túlságosan is szigorú – de utólag nézve mindenképpen eredményes – volt vele.
Előfordult, hogy egy-egy rosszul sikerült futam után kirakta a kocsiból egy benzinkútnál, néha pedig
azzal "fenyegette", hogy ha nem veszi komolyan, kamion- vagy buszsofőr lesz belőle.
Amikor pedig nyert, megparancsolta neki, hogy a következő futamon bizonyos kanyarokban nem előzhet – elmondása szerint ezzel is fejlesztette fia képességeit.
Jos Verstappen mellett Max több más személynek is köszönetet mondhat a sikereiért. A már említett Van Amersfoorton és Markón kívül az elmúlt két év legtöbb futamán kiváló csapattársnak bizonyuló Sergio Péreznek, a menedzsereként dolgozó Raymond Vermeulennek, a technikai főigazgató Adrian Newey-nak, a csapatfőnök Christian Hornernek és a versenymérnök Gianpiero Lambiasének mindenképpen.
Ha ez a társaság együtt marad a jövőben is és a Red Bull képes lesz továbbra is versenyképes autót tenni alá, akkor a határ a csillagos ég lehet.
Rajta kívül 16 pilótának van legalább két világbajnoki címe, ám Max Verstappen tehetsége, képessége és életkora alapján a 2028-ban lejáró szerződése legvégéig ezt akár nyolcra is növelheti.
Ez ugyan még a távoli jövő kérdése, az már most bizonyos, hogy Verstappen a pályafutása eleji jóslatokat beteljesítve minden idők legnagyobbjai közé emelkedett, ezen a listán pedig még tovább vezethet az útja felfelé.