A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) befejezte a 2022-es Japán Nagydíj rajteseményeinek felülvizsgálatát, és bejelentette, hogyan módosítják ezentúl a biztonsági járművek és a pályabírók pályára küldését. Erre azután volt szükség, hogy a szuzukai verseny elején a piros zászlós fázist megelőzően az aszfaltra került egy munkagép Carlos Sainz autójának mentésére, így több pilóta is hatalmas sebességgel, néhány méterrel hajtott el mellette.
A felülvizsgálatot az FIA sportért felelős alelnöke, Robert Reid felügyelte, a megállapítások az FIA kritikus gondolkodási folyamatán, valamint a versenyzők szakszervezete (GPDA) és a pilóták – elsősorban George Russell és Pierre Gasly – visszajelzésén alapultak.
Az FIA megállapította, hogy
a mentőjárművet a szabályoknak megfelelően, ám mégis túl gyorsan küldték pályára a heves szuzukai esőzésben.
Ugyanakkor úgy ítélték meg, hogy bár esett az eső, a körülmények megfelelőek voltak ahhoz, hogy a versenyt állórajtból kezdhessék el a megfelelő időben.
A testület úgy döntött, hogy ilyen körülmények között legközelebb nem szabad mentőjárművet bevetni, kivéve, ha minden versenyző felsorakozott már a biztonsági autó mögé.
Ezen túlmenően a pályabírókat és a munkagépeket csak akkor szabad a pályára küldeni, amikor az időjárási viszonyok és az autók elhelyezkedése lehetővé teszi a gyors és biztonságos beavatkozást, erről pedig azonnal értesíteni kell a csapatokat a rádión keresztül.
A bokszkijárat lezárásával kapcsolatban is dönteni fog az FIA: a terv szerint 2023-tól ilyen esetekben le fogják zárni azt, és csak körönként néhány másodpercre nyitják ki, amikor a biztonsági autó elhalad mellette. Ahogy létrehoznak egy dinamikus VSC-fázist is, amelynél a pilótáknak külön jelzik, mielőtt a pálya balesetveszélyes részéhez érnek, és ott kell a többi szakaszhoz képest jobban lelassítaniuk.
Az FIA ugyanakkor kitart amellett, hogy Pierre Gasly sebességtúllépés miatti büntetése jogos volt, ugyanis a pilótáknak is kötelességük lett volna korlátozniuk a sebességüket ilyen körülmények között. A francia versenyző egy körrel korábban egy Sainz által a pályára repített reklámtáblát talált el – a testület ezeknek a tábláknak az elhelyezkedését, az abroncsok minőségét és a pálya vízelvezetését a folytatásban még vizsgálni fogja.
Az FIA ezek melett kijelentette, hogy
az idei szezon utolsó négy versenyére nem folytatják a rotációt a versenyigazgatói poszton Niels Wittich és Eduardo Freitas között,
hanem ezentúl végig Wittich lesz a soros a döntések meghozatalában.