A verseny azonban nem alakult jól az Ezüstnyilak számára. Hamilton beragadt Carlos Sainz mögé, miután a verseny elején visszacsúszott, majd a 33. körben egy baleset miatt nem tervezett bokszkiállásra kényszerült. Ezután Max Verstappennel és Sebastian Vettellel folytatott csatát, és végül a brit a kilencedik helyen ért célba.
George Russell eközben a bokszutcából indult a versenyen, miután új erőforrás-elemeket szereltek be a W13-as versenyautójába. Folyamatosan tudta magát előre küzdeni a mezőnyben, mindaddig, amíg a Mick Schumacherrel történt incidense miatt a pontszerző helyeken kívül fejezte be a futamot.
Wolff a Mercedes nehéz hétvégéjéről beszélt
Wolff csalódottan nyilatkozott arról, hogy a Mercedes nem tudta kihasználni azt a tempót, amit az autó a hétvége során mutatott.
Ez a szezon számos kemény leckét adott nekünk - és a mai nap is egy ilyen volt
- magyarázta Wolff a futam után.
A rajtrács ellentétes végéről indultunk a két autónkkal, de egyikkel sem tudtuk kihasználni a versenytempót, ami a végeredményt illeti
Lewis a verseny nagy részében a dobogóért harcolt - de emellett az autó egyensúlyával is küzdött, amely itt kiemelkedően fontos volt a nehéz körülmények miatt. Miután megsérült az első szárnya, kerékcserére és orrkúp cserére kényszerült kiállni, ami sok pozíciójába került - majd még többet veszített, amikor az előtte haladó autók a Safety Car alatt kiálltak a bokszba, ezzel pedig megelőzték Lewist. Ezáltal beszorult egy nagyon hasonló gumikkal közlekedő bolyba, és nem tudta behozni a lemaradását."
- bosszankodott a csapatfőnök.
"George esetében kockáztattunk a száraz gumikkal, amikor kívül került a pontszerző helyekről - utólag visszagondolva, egyértelműen túl korai volt, de nem volt vesztenivalója, így hajlandóak voltunk vállalni a rizikót. Ennek ellenére, a verseny úgy alakult, hogy még akár pontot szerezhetett volna, egészen a Mickkel való ütközésig, ami miatt ez füstbe ment."
A Ferrari elleni csata most "jelentősen nehezebb"
A Mercedes remélte, hogy továbbra is harcban marad a konstruktőri bajnokságban a második helyért, miután az elmúlt futamokon felzárkózott a csapat a Ferrarihoz. Mivel azonban az Ezüstnyilak csak két pontot szereztek Szingapúrban - míg a Scuderia 33 pontot zsebelt be Charles Leclerc és Carlos Sainz második, illetve harmadik helyének köszönhetően -, Wolff elismeri, hogy a kihívás most még nagyobb lett.
A legnagyobb csalódás ma az, hogy nem tudtunk a második szabadedzésen és a kvalifikáción látott versenyképes teljesítményt a futamon is előcsalni.
- mondta a csapatfőnök.
A konstruktőri bajnokságban folytatott harcunk jelentősen megnehezült ezzel az eredménnyel, de nem tehetünk mást, mint hogy összeszedjük magunkat, és a következő, suzukai futamra fordítjuk az energiáinkat, hogy új lendületet vegyünk.
A Mercedes jelenleg 373 ponttal áll a konstruktőri tabella harmadik helyén, míg a Ferrari 66 ponttal előzi meg őket a második helyen.
Forrás