Ezen a hétvégén rendezik a Sao Pauló-i Nagydíjat, amely tavaly igazán emlékezetesre sikeredett. Lewis Hamilton pályafutása talán legnagyobb felzárkózását mutatta be, ami még akkor is igaz, ha jelentős technikai fölénye volt a többiekkel szemben.
A hétszeres világbajnok nagy különbséggel végzett az élen az időmérőn, ám később kizárták, mivel szabálytalannak találták az autóját. Ennek következtében az utolsó pozícióból indult a sprintfutamon, és helyzete reménytelennek tűnt. A bajnokság szempontjából ráadásul kulcsfontosságú volt, hogy csökkentse 19 pontos hátrányát Max Verstappennel szemben.
Csak ültem [az autóban], és arra gondoltam, hogy »egy csomó autó van előttem«, de én mindent beleadok
– nyilatkozta az F1 YouTube-csatornájára feltöltött videóban, amelyben felidézi ezt a hétvégét. – Az emberek nem veszik észre, hogy rengeteg kockázatot jelent, amikor megpróbálunk átmenni a mezőnyön. Bármi megtörténhet, egy autó arrébb mozdulhat, összeérhetünk, és defektet kaphatunk vagy elveszíthetjük az első szárnyunkat. Szóval nagyon tisztának és precíznek kell lenni az előzés során.”
Hamilton végül az ötödik helyig jött előre, ennek kapcsán megjegyezte, hogy ellenfelei végig sportszerűen küzdöttek vele. Mindez azonban csak arra volt elég, hogy másnap a tizedik pozícióból rajtoljon, hiszen új belső égésű motort kapott. Ennek köszönhetően viszont a sprintverseny után a futamon is megállíthatatlan volt, és miután maga mögé utasította Sergio Pérezt, üldözőbe vette az akkor már 21 ponttal vezető Verstappent. A hétszeres világbajnok maga is meglepődött a tempókülönbségen.
„Láttam Maxot magam előtt, és arra gondoltam, »hogy óvja a gumikat, vagy csak nem annyira gyors? Mert zárkózom – emlékezett vissza. – Apránként közelebb kerültem. A Red Bullnak elképesztően gyors motorja volt 2021-ben, minden bizonnyal a leggyorsabb az összes közül.”
Ez utóbbi persze azon a hétvégén semmiképpen sem volt igaz, hiszen a friss erőforrás valósággal repítette Hamilton Mercedesét.
Ennek megfelelően utol is érte ellenfelét, és a 3-as kanyar utáni egyenesben oda is ért mellé. Verstappen nem vette be a kanyart, így Hamilton is lesodródott a pályáról, amiért sokak meglepetésére a holland versenyző nem kapott büntetést. A hétszeres világbajnoknak mindenesetre más tervet kellett kieszelnie.
„Amikor először megpróbáltam megelőzni, Max nagyon mélyet fékezett – folytatta. – Elfordultam volna a kanyarban, ha nem megy ki a pályáról. Arra gondoltam, hogy »nem hagyhatom, hogy ezt még egyszer megtegye«. A következő alkalommal az egyes kanyarnál elhitettem Maxszal, hogy belülről akarok bevetődni, ezért védekezett, aminek következtében szűkebben fordult, én pedig szép széles ívet tudtam választani, és sokkal jobb pozícióba kerülhettem. Így az egyenesben elszáguldottam mellette, majd be tudtam sorolni elé.”
Innentől kezdve senki és semmi nem veszélyeztette Hamilton győzelmét, aminek köszönhetően ismét úgy érezhette, hogy érdemi esélye van a bajnoki cím megszerzésére. A 37 éves versenyző maga is nagyra tartja ezt a diadalt.
Talán ez volt az egyik legjobb futamom valaha, legalábbis azok közül, amelyekre emlékszem
– fogalmazott. – Elképesztő volt, és ez azon versenyek egyike, amelyekre a legbüszkébb vagyok, tekintve, hogy milyen akadályokba ütköztünk azon a hétvégén. Ez a bizonyíték, hogy soha, de soha nem szabad feladni.”