Elsőként az olasz sajtóban jelent meg a hír, később a Ferrari is megerősítette, hogy meghalt Mauro Forghieri, a Scuderia történetének egyik legjelentősebb alakja. A néhai mérnök 87 évet élt.
Az olasz szakember 1935-ben született Modenában. Az 50-es évek végén gépészmérnöki szakon végzett a Bolognai Egyetemen, majd 1960-ban a Ferrari motorrészlegén teljesítette a szakmai gyakorlatát. Később teljes állást ajánlottak neki, és
kezdetben mind a versenyautók, mind az utaci kocsik gyártásában részt vett.
Ebben a minőségben élte át a Ferrari történetének egyik legsikeresebb (ugyanakkor Wolfgang von Trips és 13 néző halála miatt tragikusan végződő) idényét 1961-ben. Év végén azonban számos kulcsfigura felmondott a mérnöki gárdából, így Enzo Ferrari alapító felkérte Forghierit, hogy tanulmányozza, majd alakítsa át a csapatnál történő folyamatokat.
Nem sokkal később Forghieri lett a technikai igazgató, és számos tapasztalt mérnököt gyűjtött maga mellé. Ennek meg is lett az eredménye, hiszen John Surtees révén 1964-ben ismét világbajnokok lettek. Ezt még Niki Lauda kettő, illetve Jody Scheckter egy elsősége követte.
Ami a konstruktőri címeket illeti, Forghieri irányítása alatt a Ferrari hétszer végzett a táblázat élén.
A 60-as években a sportautózásban is hatalmas sikereket értek el, többek között Le Mans-ban is többször nyertek. Forghieri 1984-ben távozott pozíciójából, de a Ferrari kötelékét csak három évvel később hagyta el, addig a 408 4RM prototípus autón dolgozott.
Ezt követően a Lamborghinihez igazolt, ahol a V12-es F1-es szívómotor tervezésében játszott főszerepet. Később a Bugattinál vállalt munkát, majd harmadmagával saját vállalatot alapított. Az alkatrészgyártó cég, amelynek irányításában Forghieri élete végéig aktív szerepet vállalt, olyan ügyfelekkel rendelkezik, mint a BMW, a Bugatti vagy az Aprilia. 1994-ben felkérték szakértőnek az Ayrton Senna halálos balesete miatt indított perben.