Noha az idei szabályok alkotóinak célja elsősorban nem az előzések számának jelentős növelése volt, hanem a szorosabb versenyek, valamint (az első és hátsó szárny áttervezésével, a számos kisebb-nagyobb extra terelőelem eltüntetésével, illetve a szívóhatás visszahozásával) az autók által generált légáramlatok csökkentése – ami azonban
lehetővé teszi, hogy több helycserét is lássunk a pályán.
A pilóták nagyrészt pozitívan nyilatkoztak a változásokról, mivel érzésük szerint jobb lett a versenyzés. Mindezt pedig a statisztikai adatok is alátámasztják, hiszen
a Pirelli kedden Abu-Dzabiban felfedte, hogy az előzések száma több mint 30 százalékkal növekedett.
Ez azt jelenti, hogy
miközben 2021-ben 599 feljegyzett előzés történt, addig idén ez a szám 785-re ugrott, noha 2022-ben szintén 22 versenyt rendeztek.
A Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola elmondta, hogy kizárólag a „valódi előzéseket" vették figyelembe, ami azt jelenti, hogy
a bokszban történt helycseréket kivették az egyenletből.
„Sajnos nehéz egy olyan statisztikát készíteni, amelyben mondjuk az is benne van, ha egy körben kétszer vagy háromszor előzték meg egymást, de a célegyenesben ugyanabban a pozícióban jönnek át. Ezt nem igazán lehet felmérni.
Itt tehát csak a valódi előzésekről van szó
– nyilatkozta Isola. – Úgy vélem, ez egy igazán erős szám, 30 százalékkal több, mindezt pedig alátámasztják az adatok, nincsen felfújva. Egészen jó hír."
Isola elmagyarázta, hogy mivel az autók közelebbről tudták egymást követni, és nem veszítettek annyi leszorítóerőt a másik mögött, így kevesebbet is csúszkáltak, a versenyzők pedig kiegyensúlyozottabban nyomhatták az egyes etapok alatt.
„Nemcsak az abroncsok működnek jól, hanem az egész csomag, mindez pedig eleve így volt megtervezve.
Kevesebb leszorítóerő vész el a másik mögött, ez segít a gumiknak, mivel kisebb a csúszkálás mértéke, és azok nem is melegednek túl annyira.
Úgy döntöttünk, hogy bevezetjük ezeket az új keverékeket idénre, melyek nem annyira hajlamosak a túlmelegedésre, de azért kopnak is."
Sokszor két-három autó harcolt egymással, előzgették a másikat, próbáltak kihasználni minden adandó alkalmat, és nemcsak egyetlen kanyarig, hanem három, négy vagy öt körön át küzdöttek a pozíciókért
– folytatta Isola. – Ez talán a legnagyobb különbség tavalyhoz képest. Nem volt egyszerű ezt elérni. Az új autók is szerepet játszottak, nem csak az abroncsok. Persze azoknak is része volt ebben, szóval boldog vagyok a végeredménnyel."