A Ford visszatérése egy ideje már téma az F1-ben, az pedig, hogy a Red Bull szakít a Hondával, és 2026-tól más forrásból kell megoldania a motorkérdést, csak tovább fokozta az izgalmakat.
Egy, az amerikai NASCAR sorozat gyártóinak tartott sajtókonferencián neki is szegezték a kérdést Mark Rushbrooknak, a Ford versenyzésért felelős globális márkaigazgatójának, aki meglehetősen határozott, ugyanakkor elég homályos választ adott.
"Nyilvánvalónak kellene lennie, hogy ma itt a NASCAR-ról beszélgetünk. Mi most csak erre az egy kategóriára összpontosítunk.
Valóban számtalan spekuláció van a kérdésben, de jelenleg nincs semmi olyan konkrét dolog, ami említést érdemelne
- jelentette ki Rushbrook, nem kizárva tehát, hogy majd lesz említést érdemlő konkrétum.
A Ford közel két évitezeden át volt az F1 egyik meghatározó szereplője, miután 1966-ban a Cosworth-szal karöltve beszállt a sorozatba. A Cosworth-éra ugyan 2004-ben ért véget, de a Ford csillaga már az 1980-as évek közepén leáldozott a turbómotorok elterjedésével. Addig viszont olyan istállókat szolgált ki a detroiti gyár, mint a Brabham, a Lotus, a Cooper, vagy éppen a McLaren.
2000-ben a Ford visszatért a pályára a Jaguar, majd a Stewart beszállítójaként, négy évvel később viszont végleg kiszállt az F1-ből.
A Red Bull szál valóban érdekes lehet, bár Christian Horner, az istálló első embere azt nyilatkozta, hogy saját kézbe veszik a motorok fejlesztését a Milton Keynsben.