A csapat jól kezdett Bahreinben, hiszen Alex Albon pontot szerzett, de az új csapatfőnök szerint az álmaik, hogy top 3-as csapattá váljanak, csak a jövőben valósulhatnak meg.
Vowles két hete tölti be a csapatfőnöki szerepet, de máris rávilágított néhány kulcsfontosságú területre, amiért a Williams nem tudja megismételni a 80-as és 90-es évek legnagyobb sikereit.
A hibrid korszakban kezdték, amikor a Mercedes problémái miatt dobogós helyezésekért és alkalmankénti futamgyőzelmekért versenyeztek, de a befektetések hiánya és a vezetőségben bekövetkezett változások miatt az elmúlt évtizedben lecsúsztak a sorrendben.
„Bármely szervezet - függetlenül attól, hogy Forma-1-es csapat vagy más - nem lehet egy jól teljesítő alakulat, ha a pénzt veszel el tőle, és alapvetően olyan zavarok vannak több éven keresztül, hogy végül rossz helyzetbe kerülsz" - mondta a RacingNews365.com-nak Volwes, aki hangsúlyozta, hogy a Williams éppen ebben a helyzetben van, de nem a jó emberek hiánya miatt, hanem egyszerűen csak a stabilitás hiánya miatt.
A Williams meglehetősen szokatlan helyzetben kezdte meg a 2023-as F1-es szezont, hiszen a csapatnak nincs technikai igazgatója és aerodinamikai vezetője, miután a télen Francois-Xavier Demaison-t és Dave Wheatert is elvesztette.
Vowles elmondta, hogy a távozások miatt a szezon elején feszült volt a hangulat a csapat körül.
Az évek során az egyik legfontosabb dolog, amit a csapat vezetői kiemeltek, a pálya melletti és az oxfordshire-i Grove-ban található gyárban zajló műveletek közötti szakadék volt. Vowles úgy véli, hogy ennek a kapcsolatnak a kiépítése prioritást kell, hogy élvezzen, ezért rendszeresen küldött e-mailben frissítéseket a pályáról a grove-i csapatnak.
„Úgy építem ezt ki, hogy mindenkivel találkozom, nyílt és őszinte szavakkal bemutatkozom nekik, akár e-mailen és személyesen is. Ez folytatódni fog, és
mindenkinek annyi időt fogok biztosítani, amennyit csak tudok, mert az eredendő tudásuk az, ami előrevisz minket a siker felé"
– folytatta Vowles.
Vowles szerint az élcsapatok között egyfajta "politikai változásra" lesz szükség ahhoz, hogy a sorrendben lejjebb lévő csapatok a jövőben behozzák a lemaradásukat.
„A reális lépés a szervezet számára elsősorban az, hogy minden évben biztosítsuk, hogy csak előre haladunk, és nem állunk meg.
Ez kell, hogy legyen az első számú álom. A második számú álom az, hogy meg kell határoznunk egy észszerű időszakot a jövőre, amikor ténylegesen elkezdünk ténylegesen betörni a hatodik, ötödik, negyedik helyre."
Az Aston Martin megmutatta, hogy mit lehet elérni a befektetésekkel és a toborzással, de Vowles még mindig pesszimista a három nagy csapat közötti helyzetet illetően.
„Ők [az Aston Martin] egyértelműen az előrelépés érdekében fektetnek be. A szélcsatorna közös a Mercedesszel, és az autó egész hátsó része nagyjából közös a Mercedesszel - szóval amit jól csináltak, az az aerodinamikai fejlesztés. De visszakérdezek.
Vajon az is lehet, hogy a többi csapat talán egy kicsit elvesztette a fonalat?
Még mindig úgy gondolom, hogy nagyon nehéz következetesen az első háromba betörni" mondta a Williams csapatfőnöke, James Vowles.