Az Alpine pilótája már a rajt után visszaesett, majd kiderült, hogy rosszul állt fel a rajtrácsra, amiért 5 másodperces büntetést kapott. Ezt a bokszutcában nem megfelelően töltötte le, ugyanis a szerelők idő előtt benyúltak a tiltott zónába, ezért további 10 másodperccel sújtották.
Amikor az újabb kerékcserénél ezt is le akarta tölteni, túllépte a sebességhatárt a bokszutcában, ami plusz 5 másodperces büntetéssel járt. Végül az utolsó helyre visszaeső Ocon szenvedésének a 41. körben egy mechanikai probléma vetett véget.
„Általában nagyon odafigyelünk a részletekre, hogy ne kapjunk büntetést, de úgy tűnik, most minden rosszul sült el – nyilatkozta Ocon a futam után, aki a saját hibáit meg is indokolta. –
Nem csupán én, négy autó is túllógott [a rajtkockáján], csak én voltam a leginkább elöl. A bokszutcai gyorshajtás pedig nem tudom, honnan jött, de öt éve ugyanúgy használom a sebességlimiter gombját, és eddig soha nem kaptam büntetést.
Hasonlóan a rajthoz is mindig ugyanúgy állok fel, és ott sem büntettek még meg. Szóval úgy tűnik, megváltoztak ezek a dolgok."
Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint Ocon azzal hibázott a sebességtúllépésnél, hogy
fél méterrel a bokszutca vége előtt kioldotta a gombot, ezért 80 km/h fölé gyorsult a vonal előtt.
Az amerikai szakember a második büntetésre, a szerelők korai autóhoz nyúlására is adott magyarázatot.
Van egy rendszerünk, amely visszaszámol a szerelők fülébe, hogy mikor nyúlhatnak hozzá [az autóhoz]. Ez most valamiért 4 tizedmásodperccel elcsúszott.
Ezen a szinten nem szabadna ilyen hibának történnie, úgyhogy kivizsgáljuk, hogy ne kövessük el újra."