A rendkívül hosszú versenynaptár miatt egyre kevesebben vállalkoznak arra, hogy a szezon összes versenye alatt dolgozzanak, vagy pedig
alig 2-3 évet követően már tovább is állnak a száguldó cirkuszból. A csapatok rendre a munkavállalóik kiégésével szembesülnek
- írja a Motorsport.
Korábban egyetlen kötelező szünet volt a szezonokban, amikor augusztusban 14 napon keresztül kötelező jelleggel le kellett állítania a csapatoknak a munkát a gyárukban. 2023-ban az augusztus 27-i Holland Nagydíj után igazi maraton vár a csapatokra 3 földrész 10 versenyével.
Így annak érdekében, hogy a csapatok kipihenhessék majd a fizikálisan és mentálisan is megterhelő szezont, egy második gyárleállási időszakról állapodtak meg az FIA-val és az F1-gyel.
December 24-től 9 napon keresztül zárva kell tartaniuk a gyáraikat a csapatoknak. Az új autójuk fejlesztését majd január 3-án folytathatják a 2024-es F1-es szezon előtt.