Az FIA márciusban írta ki a Forma-1 2025-2027 közötti időszakára vonatkozó gumitendert, ami érdekes nagy változásokat hozhat. 2007 óta csak egyetlen gumiszállítója van a Forma-1-es csapatoknak: a Bridgestone ekkor vette át a Michelintől, és egészen 2010-ig a japán márka felelt az abroncsokért. 2011 óta pedig a Pirelli a kizárólagos beszállító, ám a megállapodása 2024 végén lejár. Érdeklődőkből bőven akad, ugyanis
a Pirelli mérlegeli a folytatást, a hírek szerint a Bridgestone 13 év után ismét érdeklődik az F1 iránt és a Michelinnél is fontolgatják a visszatérést.
A francia cég vezérigazgatója, Florent Menegaux azonban leszögezte, hogy az ő elképzeléseik merőben eltérnek az FIA által lefestett képtől, így amíg az nem változik, nem akarnak jelen lenni a sportágban.
Menegaux szerint a pilóták is arra vágynak, hogy minden körben a maximumot nyújthassák, ám ezt az aktuális abroncsokkal nem tartják lehetségesnek.
Régóta tárgyalunk velük, de nincs egyetértés. Azt mondják, hogy a show érdekében önpusztító gumikra van szükség. Mi ezzel nem tudunk egyetérteni.
A csapatoknak érteniük kellene az abroncsok teljesítményét, és ki kellene használniuk azt, hogy az abroncs az első körtől az utolsóig jól fog teljesíteni" – magyarázta a vezérigazgató a The Drive-nak, hozzátéve, hogy azért csatlakoznának ismét az F1-hez, hogy új, izgalmas technológiákat vigyenek a versenypályákra.
Az érdeklődő beszállítók május 15-ig jelentkezhetnek. A Michelin legutóbb a 2006-os szezonban szállított be, de az év végén a Bridgestone-nal vívott gumiháború után kiszállt a száguldó cirkuszból.