Többek között Verstappen és Alonso is értetlenkedett a rádióban, hogy miért kellett félbeszakítani a futamot, mi azonban megadjuk a választ: mert
a vezetőség versenyt, és még inkább show-t akart még látni,
amit – ha nem lett volna piros zászlós szakasz – 1-2 körrel rövidebb ideig élvezhetett volna. Ahogy arra számítani lehetett, megint nem volt sokáig szünet: szinte ki sem szálltak a pilóták az autóikból, már ülhettek is vissza a folytatásra, ami úgy tűnt, egy kétkörös sprint formájában zajlik majd.
Aztán ahogy azt szintén sejteni lehetett, nem alakult zökkenőmentesen az újraindítás, hiszen mindenki ki akarta használni az utolsó lehetőségét a pozíciószerzésre. Ennek eredményeképpen előbb Sainz forgatta meg 5 másodperces büntetést érően Alonsót, a kavicságyba menekülő Lance Stroll magával terelte Sergio Pérezt is; a két Alpine, valamint Nyck de Vries és Logan Sargeant pedig nagyot ütközött egymással, és a pályán ragadtak. Itt nem volt választás az összevisszaságban: ekkor valóban kellett a piros zászlós fázis.
Eddig összesen 5 olyan futam volt az F1 történetében, ahol kétszer is volt piros zászlós fázis – ám
a melbourne-i nagydíjig olyan még sosem történt, hogy háromszor is félbeszakítottak, majd újraindítottak egy versenyt.
A versenybírák ugyanis úgy döntöttek, hogy még egyszer kiengedik a pilótákat a bokszutcából – az ok azonban itt már nem lehetett az, hogy show-t rendezzenek, hiszen a biztonsági autó mögött kellett teljesíteni az utolsó kört. Ezzel a teljesen érthetetlen döntéssel pedig számtalan pilóta versenyét tették tönkre.
A várt döntés az volt, hogy az alapján hirdetnek végeredményt, ami a Magnussen balesetéért ítélt piros zászlós fázisnál volt a sorrend, hiszen azután nem teljesített egy teljes szektort a mezőny az újabb megszakításig.
Ez alapján Verstappen, Hamilton, Alonso, Sainz, Gasly, Stroll, Pérez, Norris, Hülkenberg és Ocon szereztek volna pontokat, míg mögöttük Piastri, Csou, Cunoda, Bottas, Sargeant és De Vries zárt volna. (Ettől eltérően a piros zászló lengetésének pillanatában így álltak a még versenyben lévő pilóták: Verstappen, Hamilton, Sainz, Hülkenberg, Cunoda, Norris, Piastri, Csou, Bottas, Pérez, Stroll és Alonso. Sainz büntetését beleszámolva ez Nico Hülkenberg első dobogóját jelenthette volna a német 184. versenyhétvégéjén.)