A spanyol pilóta 2001-ben került a sportágba, annak a Minardinak a színeiben, amelynek a tulajdonosi székébe éppen akkor ült át Stoddart. Alonso az Ausztrál Nagydíjon debütált, ahol az egyik leggyengébb autóval a 12. helyen ért célba a 22 fős mezőnyben, majd az év végén a szezonbeli második legjobbjával, egy Japán Nagydíjon elért 11. hellyel búcsúzott a csapattól.
Már akkoriban láttam, hogy Fernando Alonsóból F1-es világbajnok lesz a jövőben.
A nálunk töltött utolsó versenyén, a szuzukai futamon pedig biztossá is váltam benne. Nagyon felidegesítette, hogy az időmérőn túl sok üzemanyagot kapott, ezért az mondtam neki: »Fernando, ez az utolsó versenyed, inkább menj, és élvezd ki«. Erre kiment, és 53 körön keresztül időmérős üzemmódban körözött, úgy, hogy a gumikopás és az üzemanyagszint is folyton változott.
A technikai képességei és az elszántsága alapján látni lehetett, hogy mi következik"
– emlékezett vissza Stoddart.
Alonso később valóban világbajnok lett, hiszen 2005 és 2006 végén is ő ünnepelhetett. Az idei szezonban pedig 41 évesen a sokadvirágzását éli, hiszen az év első három versenyén egyaránt dobogóra állt az Aston Martinnal. Összesen ezzel már 101 dobogós helyezésnél, ebből 32 győzelemnél jár az F1-es karrierje során.
„Minden egyes dobogót megérdemelt, és igazából szerencsétlen, amiért csak kétszer nyert világbajnoki címet.
Legalább négyszeres világbajnoknak kellene lennie
– folytatta Stoddart, akit nem lepett meg, hogy Alonso idén remekül indította az évet. – Fernando minden idők egyik legnagyobb pilótája, és ez most is megmutatkozik."