Az időmérő végén az autóját összetörő Charles Leclerc a hetedik helyről úgy tűnt, akár a dobogóra is pályázhat, ám végül a pozíciója megtartásának is örülnie kellett. A verseny nagy részében Kevin Magnussen Haasával csatázott, majd a hajrában Lewis Hamilton is nagyon könnyedén ment el mellette, így ismét kevesebb pontot szerzett a Scuderia, mint a Mercedes.
„Egyetértettünk Carlosszal abban, hogy ezzel a kocsival rendkívül nehéz a határon autózni! Fogalmam sincs, miért, de nálam magas tempónál rengeteget mozgolódott az autó, a hátulja mellett az alja is, hozzá is ért a földhöz, ami nem volt kellemes érzés.
Csak próbáltam beérni a célba ezen a nem túl élvezetes futamon...
Ellenőriznünk kell a dolgokat, nem tudom, hogy Carlosnál mennyire érződött, de nálam őrületesen, és nem tudom, miért – értékelte csalódottan a versenyét a monacói pilóta a leintés után az újságíróknak, majd rátért a következő, imolai hétvégére. – Nagyon-nagyon messze vagyunk [a többiektől], és egyelőre
képtelenek vagyunk magyarázatot találni arra, hogy miért vagyunk ennyire lemaradva a versenyen, ha ilyen szorosan tudjuk tartani őket az időmérőn."
Leclerc csapattársa, Carlos Sainz sem teljesített sokkal eredményesebben: a harmadik helyről rajtolva Fernando Alonso ellen csak a futam legelején a közepes keverékű gumikon volt némi esélye, majd a hajrához közeledve George Russell is könnyedén ment el mellette. Ráaásul bokszutcai gyorshajtásért 5 másodperces büntetést is összeszedett magának a spanyol, noha ennek később nem volt szerepe az eredményében. Ő is azokat a gondokat emelte ki a nyilatkozatában, mint Leclerc.
„Azt hiszem, egy tanulási folyamat kellős közepén vagyunk, és ez a hétvége sokat fog segíteni abban, hogy megértsük a miérteket.
Miért harcolhattunk tegnap a pole-ért, és teljesíthettünk ma egy jó etapot a közepeseken Fernandót is veszélyeztetve, hogy aztán a kemények négy erősebb kör után teljesen elfogyjanak?
Ez azt jelentette, hogy 20 másodperces lemaradással zártunk. Gyorsabbak voltunk a közepeseken, és meg kell értenünk, miért, mert egyelőre nagyon rejtélyes – mondta Sainz a Sky Sportsnak. –
Nagyon inkonzisztens az autó: ha a határon autózunk, akkor szinte garantált, hogy megfizetünk érte.
Ha megnyomunk egy kört, nagyon elkopnak [a gumik]. Márpedig így nem sok lehetőségünk van, és sok ismeretlen dologgal nézünk szembe a versenyeken."