A sportot irányító FIA januárban "szándéknyilatkozatok" benyújtását kezdeményezte, hogy új istállók csatlakozhassanak a jelenlegi 10 csapatos mezőnyhöz, talán már 2025-ben. A FIA június végéig akar döntést hozni arról, hogy mely csapatok kapnak lehetőséget a nagy dobásra.
Korábban már többen jelezték a csatlakozás szándékukat, az mfor.hu beszámolója szerint most "pályára lépett"
egy igazi kuriózumnak számító potenciális új csapattulajdonos, aki az első kínai istállót gründolná. A hongkongi milliárdos, Calvin Lo az R. E. Lee International, a világ legnagyobb életbiztosítási brókerének vezérigazgatója,
a 45 éves férfi azóta van "rákattanva" a sportra, amióta a 2000-es évek elején megpillantotta Michael Schumachert és akkoriban verhetetlen Ferrariját a tévében.
Komoly tárgyalásokat folytatok arról, hogy beszálljak a versenyzésbe
- mondta az Independentnek. Az F1-nek több csapatra van szüksége. Túl sok tehetség van a motorsportban ahhoz, hogy ne legyen több csapat. Elég sok lehetőséget vizsgálok, hogy megnézzem, hogyan tudnék részt venni."
Reálisan 1 milliárd dollárra van szükség ahhoz, hogy az élmezőnyben harcoljanak, és
Lo egyetért azzal, hogy ez az összeg "reális", figyelembe véve a toborzás és a fejlesztés alapvető költségeit.
"Nem az a nehéz, hogy pénzt tegyek a csapatba, hanem
annak biztosítása, hogy fenntartható legyen, különben mindenki számára kínos lesz. Ez nagyon bonyolult, még egy jól bevált csapattal is, a szponzorációval és a részletekkel együtt.
Hatalmas potenciál van a világnak ezen a részén – az ázsiai bővítés szerinte nagyon előnyös lenne az ázsiai közösség és az F1-es ökoszisztéma számára egyaránt."
A széles körben "titokzatosnak" vagy "radar alattinak" tartott milliárdos a Forbes szerint pazarlónak is tekinthető luxus életmódja ellenére 1,7 milliárd dollár nettó vagyonnal rendelkezik – van ugyanis egy sor szuperautója vagy például sokmillió dolláros csúcsminőségű pezsgőgyújteménye.
"Szeretnék egy ázsiai csapatot, amelynek bázisa a Gyöngy-folyó deltájában (Dél-Kína leggazdagabb régiójában) lenne. A kezdeti néhány szezon valószínűleg nehéz lenne, de a sportág számára fontos, hogy nagyobb nyilvánosságot és elkötelezettséget kapjon itt is."
Jelenleg az ugyancsak az F1-re aspiráló ázsiai hátterű, nagy-britanniai bázissal rendelkező Panthera Team Asia-val való társulás tűnik a legvalószínűbbnek. Lo pénzügyi kapcsolatban áll a Williams F1-es csapatával is, amelyet közel három évvel ezelőtt vásárolt meg a Dorilton Capital magánbefektető cég.