Ha valaki a világhírű édesapja nyomdokaiba lép, és gyerekként inkább édesanyja vezetéknevén (Mick Betsch néven) versenyezve próbálja kerülni a feltűnést és az összehasonlítást, nem csoda, ha felnőttként is visszahúzódóbb, zárkózottabb a többségnél. Ez különösen igaz a hétszeres Forma-1-világbajnok Michael Schumacher fiára, Mick Schumacherre. Egy szponzora oldalán megjelent interjúban mégis kivételt tett és kiöntötte a lelkét, a legbelsőbb titkairól is beszélt - írja a Bors.
"Gyerekkoromban mindenhová odamentem és mindenkivel szóba elegyedtem, de minél idősebb és ismertebb lettem, annál kevésbé volt ez jellemző.
Ma már kifejezetten félénk vagyok. Két személyiségem van: egyrészt autóversenyző vagyok, másrészt a privát Mick. Utóbbi persze valójában állandóan én vagyok, de amint a pályára jövök, sokkal inkább a pilótává válok.
Ez egészen addig tart, amíg vasárnap este véget nem ér a versenyhétvége" – vallott magáról szokatlanul nyíltan Mick Schumacher.
A 2013 végi súlyos fejsérülése óta ápolásra szoruló német világsztár fia a terveiről is beszélt: mint mondta, a gyerekkori álma vált valóra azzal, hogy ő is F1-pilóta lett, és az idei visszalépés után mindenképpen újra versenyezni akar a királykategóriában. Az utóbbi hetekben két F1-csapattal is összeboronálták: az Alpha Taurival (ahol a holland Nick de Vries szerepel egyelőre minden várakozás alatt) és a Williamsszel (ott az amerikai Logan Sargeant okoz egyelőre nagy csalódást). Mick rebesgetett soron kívüli lehetőségével kapcsolatban német Sport1 egy-egy rossz és jó hírrel jelentkezett Schumacherék számára.
A Red Bull-családhoz tartozó Alpha Taurinál a főtanácsadó Helmut Marko szerint tényleg elégedetlenek De Vries eddigi teljesítményével,
de ha a következő három futamon sem javul, akkor az utánpótlás-versenyzőik közül kerülhet ki az utóda (az új-zélandi Liam Lawson és a japán Ivasza Ajumu jöhet szóba).
Mick Schumacher a Mercedes pilótája, a mi terveinkben nem merült föl. Érte Toto Wolff a felelős"
– nyilatkozta Marko.
A nevezett, Mercedes-csapatfőnök és -résztulajdonos a portál szerint ígéretet tett arra Micknek, hogy
előbb-utóbb hozzásegíti a visszatéréshez teljes értékű versenyzőként. Márpedig a Williamsnek a német gyártó szállítja a motorokat, a britek csapatfőnöke, James Vowles pedig korábban éppen Wolff beosztottja volt, és máig a bizalmasai közé tartozik.
Ha tehát Sargeant a következő három futamon (Imolában, Monte-Carlóban és Barcelonában) sem szerez pontot, június közepétől könnyen előtérbe kerülhet Mick Schumacher bevetése.