A pénteken a második szabadedzést éppen elkerülő, de az esti órákban kíméletlenül lecsapó felhőszakadásnak szombat reggelre csupán annyi nyoma maradt Mogyoródon, hogy a páratartalom igencsak megemelkedett. Délelőtt aztán a Forma–3-as sprintfutamot és a Porsche-szuperkupa időmérőjét is felhőtlen körülmények között, egyre melegedő levegőben és aszfalton rendezték meg, így aztán
a fél 1-kor kezdődő harmadik F1-es szabadedzés kezdetére már 24 fokra emelkedett a levegő, és 44 fokra a pálya hőmérséklete.
Az ebédszünet sem telt eseménytelenül a Hungaroringen: a lelátókat egyre inkább megtöltő, a világ minden tájáról érkező tömeg egy forgatás részleteibe nyerhetett betekintést. Ugyan ezúttal Brad Pitt nélkül, de az Apex GP nevű fiktív csapat fekete-arany autói ugyanis Silverstone után a Hungaroringen is köröztek néhányat a leendő F1-es mozi kedvéért.
A sprintfutam nélküli versenyhétvégéktől eltérően a harmadik szabadedzésen a csapatok nem csak a lágy keverékű abroncsokon történő minél gyorsabb köridőkkel próbálkoztak. Ugyanis a Mogyoródon tesztelt szabálymódosítás eredményeként kettővel kevesebb szettből válaszhatnak a csapatok,
az időmérőn pedig a Q1-ben kemény, a Q2-ben közepes, míg a Q3-ban csak lágy gumit lehet felrakni az autókra.
Pénteken többen is jelezték, hogy ezzel a változással a nézők járnak pórul, hiszen a szabadedzéseken nem engedhetnek maguknak olyan sok kört, mint más hétvégéken.
A módosításnak megfelelően a gyakorlás elején nem a lágy gumis időmérős szimuláció volt terítéken, az első percekben a két-két Alfa Romeo, AlphaTauri, Red Bull és Ferrari is közepeseken hajtott a pályára, egyedül Kevin Magnussen indította el lágyakon az edzést. Ugyanakkor
a köridőkben Max Verstappen és Sergio Pérez volt fölényben, a Red Bullok több mint egy másodperccel vezettek a harmadik Charles Leclerc előtt.
Az első tíz perc Magnussen, Pérez és Sainz egy-egy kisebb hibáját hozta, a bokszban pedig Nico Hülkenberg mellett a McLarenek és a Mercedesek vártak ki a legtovább. Közben lágy gumikon az Alpine-ok és az első körükkel a McLarenek zárkóztak fel a Red Bullok mögé, de a többi pilótapáros is jól megtalálta egymást: a Mercedesek, az Aston Martinok és a Williamsek is közvetlenül egymás mögött álltak.
Az addig csak egy-egy körrel próbálkozó Alfa Romeók 20 perc után az első lágy gumis, mért körükkel a 2-3. helyre ugrottak, és harmadtávnál Hülkenberg is kimozdult a garázsából. Az AlphaTauri pilótái – Daniel Ricciardo és Cunoda Juki – továbbra is a többiektől eltérő taktikán volt, az addig a legszorgosabban köröző páros ugyanis az első 25 percben végig versenyszimulációt végzett a közepeseken. Ricciardóék abban is úttörőek voltak, hogy ezután először próbálkoztak kemény abroncsokon időmérős kört futni: ezzel másfél másodpercre zárkóztak Verstappenre.
Verstappennek az edzés legelején futott 1:18,478-as köre hiába tartott ki továbbra is az élen (bár nem sokkal: az első hét helyezett 120 ezreden belül állt),
a holland a rádióban túlkormányzottságra panaszkodott. Csapattársa, Pérez pedig azt kifogásolta, hogy a gumijai nem hűlnek le kellőképpen,
amikor az lett volna a terv.
Az edzés utolsó harmadához érve aztán Fernando Alonso vette át a vezetést friss lágyakon, majd Norris a közepeseken őt is felülmúlta 268 ezreddel, a brit pedig egy javításcunamit indított el a Hungaroringen. Másodperceken belül Russell jött fel a legjobbak közé, majd Hamilton 1:17,811-gyel ugrott az élre, a tapadásra is panaszkodni kezdő Verstappen-Pérez páros pedig a második-harmadik helyre lépett – mindannyian lágy keverékű abroncsokon.
Az addig a mezőny legvégén álló Ferrarik közül
Carlos Sainzot egy hátsó szárnyra fennakadt sisakfólia is némileg hátráltatta,
de az első lágy gumis, időmérős körrel Leclerc és Sainz is előrelépett – igaz, csak a 7-8. helyre, és többek között Hülkenberg is eléjük tudott kerülni. A hajrában ez az állás már nem változott, az izgalmat ehelyett Ricciardo és Csou félreértésből adódó ütközésveszélyes jelenete adta.
Az edzést végül tehát Hamilton zárta az élen Verstappen és Pérez előtt.
A Magyar Nagydíj időmérő edzése szombaton 16 órakor, míg a futam vasárnap 15 órakor kezdődik.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Érdemes kihasználni a MÁV-VOLÁN-csoport járatait a Magyar Nagydíj nézőinek. A Hungaroringre kifelé Kerepesig a MÁV-HÉV és onnan a Volánbusz ingyenes különbuszai nyújtanak egyszerű eljutási lehetőséget. Visszafelé, ha Budapest az úti cél, a MÁV-VOLÁN-csoport azt javasolja, hogy a Gödöllőig közlekedő különbuszokról a modern, klimatizált motorvonatokkal utazzanak tovább, amik 15 percenként indulnak a Keleti pályaudvarra. A MÁV-HÉV járatait elsősorban Mogyoród és Örs vezér tere között leszálló utasoknak ajánlják.