Folytatódott a totális káosz a Magyar Nagydíj furcsa időmérője előtt

Forma-1, Magyar Nagydíj 2023, szombat, Lewis Hamilton
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the third practice session at the Hungaroring race track in Mogyorod near Budapest on July 22, 2023, ahead of the Formula One Hungarian Grand Prix. (Photo by Ferenc ISZA / AFP)
Vágólapra másolva!
A Forma–1-es Magyar Nagydíj utolsó, harmadik szabadedzését a Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton nyerte a Red Bull két, a rádióban sokat panaszkodó pilótája előtt. A gyakorláson a legszorgosabban köröző Ferrarik a vártnál hátrébb, az Alfa Romeók és az egyik Haas pedig a vártnál előrébb végeztek, de a különleges lebonyolítású kvalifikáció előtt kiszámíthatatlan, hogy ki mennyire tartalékolt a folytatásra.

A pénteken a második szabadedzést éppen elkerülő, de az esti órákban kíméletlenül lecsapó felhőszakadásnak szombat reggelre csupán annyi nyoma maradt Mogyoródon, hogy a páratartalom igencsak megemelkedett. Délelőtt aztán a Forma–3-as sprintfutamot és a Porsche-szuperkupa időmérőjét is felhőtlen körülmények között, egyre melegedő levegőben és aszfalton rendezték meg, így aztán

a fél 1-kor kezdődő harmadik F1-es szabadedzés kezdetére már 24 fokra emelkedett a levegő, és 44 fokra a pálya hőmérséklete.

Az ebédszünet sem telt eseménytelenül a Hungaroringen: a lelátókat egyre inkább megtöltő, a világ minden tájáról érkező tömeg egy forgatás részleteibe nyerhetett betekintést. Ugyan ezúttal Brad Pitt nélkül, de az Apex GP nevű fiktív csapat fekete-arany autói ugyanis Silverstone után a Hungaroringen is köröztek néhányat a leendő F1-es mozi kedvéért.

A sprintfutam nélküli versenyhétvégéktől eltérően a harmadik szabadedzésen a csapatok nem csak a lágy keverékű abroncsokon történő minél gyorsabb köridőkkel próbálkoztak. Ugyanis a Mogyoródon tesztelt szabálymódosítás eredményeként kettővel kevesebb szettből válaszhatnak a csapatok,

az időmérőn pedig a Q1-ben kemény, a Q2-ben közepes, míg a Q3-ban csak lágy gumit lehet felrakni az autókra.

Pénteken többen is jelezték, hogy ezzel a változással a nézők járnak pórul, hiszen a szabadedzéseken nem engedhetnek maguknak olyan sok kört, mint más hétvégéken.

A módosításnak megfelelően a gyakorlás elején nem a lágy gumis időmérős szimuláció volt terítéken, az első percekben a két-két Alfa Romeo, AlphaTauri, Red Bull és Ferrari is közepeseken hajtott a pályára, egyedül Kevin Magnussen indította el lágyakon az edzést. Ugyanakkor

a köridőkben Max Verstappen és Sergio Pérez volt fölényben, a Red Bullok több mint egy másodperccel vezettek a harmadik Charles Leclerc előtt.

Az első tíz perc Magnussen, Pérez és Sainz egy-egy kisebb hibáját hozta, a bokszban pedig Nico Hülkenberg mellett a McLarenek és a Mercedesek vártak ki a legtovább. Közben lágy gumikon az Alpine-ok és az első körükkel a McLarenek zárkóztak fel a Red Bullok mögé, de a többi pilótapáros is jól megtalálta egymást: a Mercedesek, az Aston Martinok és a Williamsek is közvetlenül egymás mögött álltak.

Az addig csak egy-egy körrel próbálkozó Alfa Romeók 20 perc után az első lágy gumis, mért körükkel a 2-3. helyre ugrottak, és harmadtávnál Hülkenberg is kimozdult a garázsából. Az AlphaTauri pilótái – Daniel Ricciardo és Cunoda Juki – továbbra is a többiektől eltérő taktikán volt, az addig a legszorgosabban köröző páros ugyanis az első 25 percben végig versenyszimulációt végzett a közepeseken. Ricciardóék abban is úttörőek voltak, hogy ezután először próbálkoztak kemény abroncsokon időmérős kört futni: ezzel másfél másodpercre zárkóztak Verstappenre.

Verstappennek az edzés legelején futott 1:18,478-as köre hiába tartott ki továbbra is az élen (bár nem sokkal: az első hét helyezett 120 ezreden belül állt),

a holland a rádióban túlkormányzottságra panaszkodott. Csapattársa, Pérez pedig azt kifogásolta, hogy a gumijai nem hűlnek le kellőképpen,

amikor az lett volna a terv.

Az edzés utolsó harmadához érve aztán Fernando Alonso vette át a vezetést friss lágyakon, majd Norris a közepeseken őt is felülmúlta 268 ezreddel, a brit pedig egy javításcunamit indított el a Hungaroringen. Másodperceken belül Russell jött fel a legjobbak közé, majd Hamilton 1:17,811-gyel ugrott az élre, a tapadásra is panaszkodni kezdő Verstappen-Pérez páros pedig a második-harmadik helyre lépett – mindannyian lágy keverékű abroncsokon.

Az addig a mezőny legvégén álló Ferrarik közül

Carlos Sainzot egy hátsó szárnyra fennakadt sisakfólia is némileg hátráltatta,

de az első lágy gumis, időmérős körrel Leclerc és Sainz is előrelépett – igaz, csak a 7-8. helyre, és többek között Hülkenberg is eléjük tudott kerülni. A hajrában ez az állás már nem változott, az izgalmat ehelyett Ricciardo és Csou félreértésből adódó ütközésveszélyes jelenete adta.

Az edzést végül tehát Hamilton zárta az élen Verstappen és Pérez előtt.

A Magyar Nagydíj időmérő edzése szombaton 16 órakor, míg a futam vasárnap 15 órakor kezdődik.

Aktuális futam

2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix

Érdemes kihasználni a MÁV-VOLÁN-csoport járatait a Magyar Nagydíj nézőinek. A Hungaroringre kifelé Kerepesig a MÁV-HÉV és onnan a Volánbusz ingyenes különbuszai nyújtanak egyszerű eljutási lehetőséget. Visszafelé, ha Budapest az úti cél, a MÁV-VOLÁN-csoport azt javasolja, hogy a Gödöllőig közlekedő különbuszokról a modern, klimatizált motorvonatokkal utazzanak tovább, amik 15 percenként indulnak a Keleti pályaudvarra. A MÁV-HÉV járatait elsősorban Mogyoród és Örs vezér tere között leszálló utasoknak ajánlják.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!