A futamok számát tekinte Forma-1-es rekorder Brit Nagydíjból vasárnap már a 74.-et rendezték, és a 73. alkalommal a motorsport egyik legendás pályáján, Silverstone-ban, ahol 1950. május 13-án az első F1-es nagydíjat rendezték.
Az időmérő hozott is meglepetést meg nem is. Max Verstappen volt a leggyorsabb - idén már hetedszer -, a holland azonban csak az utolsó pillanatban vette el a pole pozíciót Lando Norristól. A McLaren brit pilótája ugyanis remekelt, de nem csak ő, hanem csapattársa, a harmadik legjobb időt autózó újonc Oscar Piastri is. A McLaren utoljára 2008-ban szerepelt ilyen jól Silverstone-ban, amikor Heikki Kovalainen szerezte meg a pole-t, csapattársa, Lewis Hamilton pedig megnyerte a futamot. A legszomorúbb pedig Sergio Pérez lehetett: a Red Bull mexikói versenyzője sorozatban az ötödik alkalommal nem jutott be a Q3-ba, ezúttal csak a 15. helyről rajtolhatott.
Lando Norris remekül kapta el a rajtot, legyorsulta Verstappent, akit Piastri is megelőzött egy pillanatra, de a holland aztán visszavette a második helyet.
Az újonc ausztrál azonban az első körben még nagyon keményen támadta a vb-címvédő hollandot. Kicsiel hátrébb annyi volt a fontos változás, hogy George Russel befurakodott Charles Leclerc és Carlos Sainz közé. Hamiltonnak volt egy kis pályaelhagyása, Pérez maradt a 15., míg Alex Albon visszacsúszott a nyolcadikról a tizedik helyre.
Eddig kellett várni, hogy helyre álljon a "rend", azaz Verstappen visszavegye az első helyet, amit Norris különösebb ellenállás nélkül engedett át a hollandnak.
A McLaren rádióüzenete szerint nem kellett erősködni, fontosabb volt, hogy tartsák a dobogós pozíciót a narancssárga autók.
A mezőny közepének elején Hamilton szorongatta Alonsót, a brit láthatóan sokkal gyorsabb volt,
és a hetedik körben nagyon simán meg is előzte a spanyolt,
és Carlos Sainz nyomába eredt. A tizedik kör meghozta az első kiesést is, Esteban Ocon Alpine-ja adta meg magát. A hátsó Red Bullban Sergio Pérez nyomta a gázt, de a 12. körben még mindig csak 12. volt a mexikói, aki a következő körben lépett egyet előre, és megelőzte Lance Strollt.
A csapatrádiókban mindenhol az eső volt a téma, ami a Red Bull szerint, ha lesz is, csak pár percig fog tartani, és nem lesz komolyan vizes a pálya. Verstappen mindenesetre igyekezett minél nagyobb előnyt felépíteni, és a 14. körben már 2,5 másodperccel vezetett Norris előtt. A holland a rádióban arra panaszkodott, hogy meggyűlik a baja a hirtelen széllökésekkel.
Sergio Pérez ráérzett a versenytempóra, nagyon simán előzte meg Alex Albont a Stowe-ban. Az élen senki nem zavarta Max Verstappent és a két McLarent a második és a harmadik helyen.
Némileg váratlanul a közepes keverékeken rajtoló Leclerc vágott ki a boxba, és kemény gumikat kapott, ami a verseny harmadánál kicsivel kockázatos változtatásnak tűnt, és látszott is, hogy nem tud olyan tempót menni, mint a lágy abroncsokon lévő riválisok.
A monacói kiállásával Hamilton feljött a hatodik helyre, és látványosan gyorsabb volt, mint az előtte autózó Sainz.
Hamilton egyre közeledett Sainzhoz, miközben egy sötét borulás a pályához közeledett egyre inkább, de miután Nagy-Britanniában voltunk, ez nem sokat jelentett, lévén volt, ahol még vígan sütött a nap. A McLaren boxában Norris gumijaiért aggódtak, de a brit megnyugtatta a mérnököket, hogy minden a legnagyobb rendben. A 26. körben a Hangár egyenes végén Leclerc simán megelőzte Strollt, a Stowe-ba már a ferraris kanyarodott be előbb.
Féltávnál a sorrend:
Russell ment ki a boxba a lágyakat közepesre cserélni, és lassan a mezőny minden tagja elkezdett cserélgetni. A McLarenek is kezdtek lassulni. Pérez is kiment lágy gumikért, jócskán fel is gyorsult a mexikói alatt a Red Bull. A 32. körben Russell nagyon könnyedén előzte meg Leclerc-t.
Az amerikai csapat és Kevin Magnussen miatt állt az időmérő, és megint a dán miatt kellett virtuális biztonsági autót beküldeni, miután kigyulladt alatta a Haas.
Verstappen, Norris, Hamilton és Albon is kihasználta a kvázi leállást, és kiment lány abroncsokért, amivel az újraindulás után sokkal gyorsabbak lettek, mint a riválisok. A McLaren mindkét pilótája meglepetésre kemény abroncsot kapott, amivel nem kis kockázatot vállaltak a wokingiak, mert az egész mezőny lágy, vagy közepes gumikon volt, kivéve Pérezt, aki egy használt keményen gurult.
Végre eltakarították Magnussen kocsiját, és újraindították a futamot.
Max Verstappen nem is várt semmire, azonnal meglépett a mezőnytől. A két McLaren szenvedett a kemény gumikon, Norrist Hamilton, Piastrit pedig Russell gyötörte. A 40. körben a második helyért volt egy jó kis Norris-Hamilton csata, amit a McLaren pilótája nyert, de a 41. körtől fontos volt, hogy 1 másodpercen kívül tartsa Hamiltont, ekkor ugyanis már ismét lehetett DRS-t használni az előzésekhez.
A spanyolt három kanyaron belül előbb Pérez, majd Albon és Leclerc is megelőzte, Sergio Pérez pedig már a hetedik volt ezze. A következő körben még Pierre Gasly is "bekóstolta", őt viszont már visszaelőzte a Ferrari. Gasly kocsijának nem tett jót a pályát sokadjára elhagyó Lance Strollal való találkozás, a kanadai telibe találta az Alpine-t, amiek eltört a jobbhátsó futóműve, és be is kellett fejeznie a versenyt.
Miközben azon merengünk, hogy az ötödik helyen autózó Russell kapott egy utolsó figyelmeztetés, Pep Guardiola után egy újab F1-en kívüli celeb tűnt fel a képernyőn: a popsztár Shakira látványában gyönyörködhettünk.
Az 50. kör elején Lance Stroll kapott öt másodperces büntetést ütközés okozásáért - tulajdoképpen olcsón megúszta.
Sorozatban a hatodik, összességében az idei nyolcadik futamot is a kétszeres világbajnok, címvédő holland versenyző nyerte, akit tulajdonképpen ezúttal sem tudtak megszorongatni. A második helyen Lando Norris (McLaren), míg a harmadikon Lewis Hamilton (Mercedes) végzett.
A további pontszerzők: Piastri, Russell, Pérez, Alonso, Albon, Leclerc és Sainz.