Az FIA fenntarthatósági törekvéseinek jegyében a Forma-1 abroncsszállítója, a Pirelli minden csapatnak csupán 11 szett gumit biztosít a versenyhétvégére. A szombati időmérőn pedig a Hungaroringen fogják tesztelni az új rendszert, melynek értelmében a Q1-ben kemény, a Q2-ben közepes, míg a legjobb tíz számára megtartott Q3-ban lágy keverékű abroncsot kell feltenni az autókra.
Ha beválik az Alternative Tyre Allocation névre hallgató kísérlet, akkor a következő szezonban már ez lesz az általánosan bevett formula az időmérőkön.
"A változtatások - legalábbis papíron - nagyobb teret engednek a stratégiának - mondja, Mario Isola, a Pirelli motorsport részlegének igazgatója. - Az ATA-val megspórlolunk két szett abroncsot. A következő versenyhétvégén, Monzában ugyanez lesz a rendszer, utána pedig megbeszéljük a tapasztalatokat, és eldöntjük, hogy bevezetjük-e az ATA-t a következő idényben."