Teljesen feleslegesek az esőgumik? A Forma-1-et megbénítja a csapadék
![F1 Grand Prix of Belgium - Sprint 2023 f1 belgian grand prix AMG Petronas George Russell auto racing auto sport automobile belgian gp belgian grand prix 2023 circuit de spa-francorchamps f1 grand prix formel 1 gp von belgien formula 1 formula 1 grand prix](https://cdn.origo.hu/2024/02/Wt09o31JY_7SxasXC11ezgEGDXoZVwJM65LSrlShlyE/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY3Y2QyZDA4MzFlZjQxOTE5YWViN2YxYmQzMGVlN2Jh.webp)
A gumik alkalmassá tehetnék a körülményeket eső esetén is, mivel biztosítanának elegendő tapadást a pályán maradáshoz, azonban a felvert vízfüggöny minimálisra csökkenti a látótávolságot, így gyakorlatilag feleslegessé válik mostanság a kék oldalfalú Pirelli - írja a Vezess.
A Belga Nagydíj sprintfutamán is csak azért kerültek elő az abroncsok, mert azt kötelezővé tette a versenyirányítás,
majd amikor pálya már alkalmassá vált a versenyzésre, a pilóták az első adandó alkalommal le is cseréltették a gumikat.
Többen is hangot adtak panaszaiknak a sprintet követően, élükön George Russell-lel.
Az extrém gumi nagyon, nagyon rossz. 6-7 másodperccel lassabb, mint az intermediate, és csak akkor tesszük fel, ha felúsznánk az átmeneti gumikon. Ezeken jelentősen javítani kellene"
– fogalmazott, hozzátéve, emlékszik fiatalkorából azokra az időkre, amikor a Bridgestone-gumikkal a szakadó esőben is lehetett közlekedni. "Emlékszem az F3-as tesztekre is innen Michelin- és Hankook-gumikkal. Az aquaplaning nem létezett."