Az F1 és a hivatalos abroncsszállító az Olasz Nagydíjat követően fog dönteni arról, hogy a két futam - a magyar és az olasz - alapján jövőre a teljes szezonra bevezetik-e az Alternatív Abroncsválasztás (ATA) névre keresztelt megoldást. Ennek értelmében a csapatok nem 13, hanem csak 11 szett gumit kapnak, az időmérőn pedig a három etapban kötelező egy-egy kemény, intermediate és lágy szettet feltenni az autókra.
A Magyar Nagydíjon sikerrel debütált az ATA, a FIA, a Pirelli és ami a legfontosabb, a versenyzők véleménye is pozitív volt a változtatásokról. Az új abroncsszabály második tesztje a nyári szünetet követő második versenyen, Monzában lesz, ahol a Hungaroringen használt C3, C4, C5 keverékekkel megegyező abroncsokat kapnak majd a csapatok.
Ugyanakkor a nyári szünetet követő első futamon, Zandvoortban C1, C2 és C3 keverékeken kell megpróbálni legyőzni a híresen gumigyilkos pályát.