Az ellenfelek szerint időbe fog telni, mire csökkenteni tudják majd a Red Bull előnyét - RB19 egyik kiemelkedő tulajdonsága a rendkívüli egyenesbeli hatékonysága, amely nyitott hátsó szárnnyal még komolyabb -, de egyre közelebb vannak a megoldáshoz - írja a Motorsport.
A mezőny többi tagja év elején még valamilyen szürke zónába tartozó trükköt sejtett a háttérben, mostanra azonban már kezd világos lenni, hogy
egyszerűen arról van szó, a Red Bull miként egyensúlyozza ki a légellenállást az autója hátsó szekciójánál. Szándékosan nagyobb légellenállásúra tervezték a hátsó szárnyat, mint az alatta lévő derékszárnyat, így amikor a fő elem felnyílik, nagyobb lesz a sebességnyereség.
A riválisok viszont nem tudják ezt szimplán lemásolni, mert az ő autójuk nem termel annyi leszorítóerőt a diffúzornál, és így a derékszárnyat sem szabhatják kisebbre.
Úgy tűnik, ők már régóta dolgoznak ezen a koncepción, szóval biztosan előnyt kovácsolnak a tapasztalataikból. Ez most kezd világossá válni"
– mondta a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella, amikor a Motorsport.com arról kérdezte őt, hogy a derékszárny fejlesztése-e a kulcs a DRS-hatékonyság javításához.
Hozzátette, most már szerinte minden csapat azt nézi, hogy mi lehetséges a fejlesztések terén, ha megpróbálja kiaknázni ezt a területet.