Verstappen a szingapúri kvalifikáción a bokszutcában is feltartott másokat, valamint a pályán Logan Sargeantet és Cunoda Jukit is feltartotta. A holland végül mégis megúszta rajthelybüntetés nélkül, és csak megrovásokat kapott az incidensekért, így az időmérőn elért 11. helyéről rajtolhatott a futamon, ahol végül az 5. helyen zárt.
A kétszeres világbajnok maga is elárulta, hogy Cunoda feltartásáért 3 rajthelyes büntetést érdemelt volna, és a mezőny többi tagja is értetlenségét fejezte ki, hogy miként maradhatott el a büntetés. Az indoklás szerint úgy, hogy Verstappen nem kapott figyelmeztetést a rádión Cunoda érkezéséről, de ez nem győzte meg a pilótákat. Lando Norris például határozottan kijelentette a szuzukai médianapon, hogy
a pilótáknak egyetlen egy feladata van a kivezető körök alatt: a tükreiket nézni.
A McLaren brit pilótája elárulta, hogy nincs visszatartó ereje a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) büntetéseinek, emiatt a versenyzők nem veszik komoly feladatként a hasonló szituációk elkerülését.
A Motorsport megírta, hogy a csapatmenedzserek és sportigazgatók pénteki megbeszélésén
a versenybírói testület tagja, Matteo Perini elismerte, hogy Verstappennek Cunoda feltartásáért valóban 3 rajthelyes büntetést kellett volna kapnia az időmérő után.
Perini hozzátette, hogy a szingapúri vizsgálatok eredményeit nem fogják precedensértékűnek tartani a jövőben, és hasonló esetekben visszatérnek a 3 rajthelyes büntetésekhez; továbbá a jövőben nem fogják enyhítő körülménynek tekinteni azt, ha a pilótákat nem értesítik egy érkező autóról a rádión keresztül.
A Sky Sports értesülései szerint a versenybírók azért hoztak rossz döntést (rajthelybüntetés helyett megrovást) Szingapúrban, mert véletlenül egy szabadedzésen történt feltartást tekintettek precedensértékűnek egy korábbi időmérős eset helyett.