Russell-lel egykiállásos taktikát alkalmazott a Mercedes, ami úgy tűnt, be is válhat, hiszen sokáig még a dobogóra is eséllyel pályázott. A hajrában ugyan nagyon elkoptak a gumijai,
az ötödik hely így is elérhetőnek tűnt, és néhány körön keresztül a mögé zárkózó Lewis Hamilton képtelen volt őt megelőzni.
Azonban pár körrel a leintés előtt rádión szóltak Russellnek, hogy engedje el Hamiltont, aki már reklamált emiatt a csapatánál. A hétszeres világbajnok ugyanis fenyegetve érezte magát Carlos Sainztól, aki végül
a mercedeses helycsere után szintén elment Russell mellett, miután a brit nem maradt Hamiltonhoz képest DRS-távolságon belül.
Annak ellenére történt mindez, hogy a csapat kérte Hamiltont a lassításra, hogy Russell használhassa a hátsó szárnyát. Hamilton utólag rossz döntésnek is nevezte ezt a kérést, mert így az ő ötödik helye is veszélyben forgott – végül megőrizte a pozícióját.
Russell a csapatutasítás után tehát két helyet is veszítve, hetedikként zárta a szuzukai futamot. A Mercedes előnye pedig ezáltal 4 ponttal (20 pontra) csökkent a konstruktőri pontverseny második helyén a Ferrarival szemben ahhoz képest, mintha maradt volna a Russell-Hamilton-Sainz sorrend a befutónál.
Russell már a rádióban is ingerülten reagált arra, hogy át kell adnia az ötödik helyét Hamiltonnak, majd a futam után olyan dühös volt, hogy először értékelni sem akart.
Végül aztán mégis a Sky Sports mikrofonja elé állt, ahol szándékosan nem beszélt az esetről, hanem csak a hétvége egyéb részeit elemezte úgy, hogy nem olyan sikeresen zárult a Mercedes hétvégéje, ahogyan azt előzetesen szerették volna.
Várhatóan a Mercedes hivatalos futamértékelő jelentése sem felhőtlen hangulatban íródik...