Az élmény szempontjából Lewis Hamilton is határozott előrelépésről beszélt.
„Az új aszfalt nagyszerű, és sokkal élvezetesebb lett tőle a vezetés ezen a pályán. Nagyszerű munkát végeztek a pálya módosításával. A négy kanyar kivétele a kör végén tökéletessé tette ezt a pályát. Szeretek itt vezetni, jobban, mint valaha" – mondta a hétszeres világbajnok az M4 Sport beszámolója szerint.
Hamilton arról ugyanakkor már nincs meggyőződve, hogy az új egyenes új előzési lehetőséget is fog kínálni.
Hamilton szerint ehhez az kellene, hogy az FIA oda is kijelöljön egy DRS-zónát, a negyediket ezen a pályán.
„Nem hinném, hogy több előzés lesz. A hetes kanyar felé talán könnyebb lesz valamivel előzni, köszönhetően annak, hogy a pálya egyszerűen jobb lett az első pár kanyarban. Az új szakaszon viszont szükségünk lenne a DRS-re" – mondta.
Kiemelte, nem rajtuk múlt, hogy nincs új előzési zóna, hanem a csapatokon, akik nem jutottak konszenzusra a kérdésben. Elmondása szerint minden versenyző ezt kérte az FIA-tól.
Az FIA minden csapatot megkérdezett, de egyesek visszautasították. Hamilton elmondta, hogy a versenyzői eligazításon próbálnak előhozakodni ezzel, de a csapatoknak a versenyzés mellett kéne lenniük, nem ellene. "Érdekes, hogy pár csapat ellenezte" - tette hozzá.
Martin Brundle, a brit Sky Sports csatorna szakkommentátora úgy hallotta, a 10 istállóból csupán ketten szavaztak a zónára, 3-an ellene, a többi öt csapat pedig még csak válaszra sem méltatta a szövetséget.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, hasznos lehetett volna a plusz DRS-zóna.
Szerintem ez talán jó lett volna. Legalább arra, hogy kicsit közelebb hozza egymáshoz az autókat. Amikor a bolyban vagy, a DRS előnyt jelentett volna ott"
– mondta.
A felvetésre, miszerint a csapatok talán azért szavazták le a zónát, mert féltek attól, hogy ez csak növelné a mezőnyben a leghatékonyabb DRS-sel rendelkező Red Bull előnyét, a brit utalt rá, nem áll távol a valóságtól, hogy a Red Bull és a testvércsapata, az Alpha Tauri volt a DRS-zóna mellett álló két csapat. „Jó tipp. De ha szoros a verseny, mindegy, hogy van-e DRS-hatás vagy nincs. Ha pedig az élen vagy, amúgy sem használhatod. A versenyen mindenesetre talán több lehetőséget kínált volna" – mondta Horner.