Az Aston Martin annak idején még Force Indiaként a McLarentől vásárolt sebességváltókat, később pedig a Mercedesszel kötött partnerséget. Mivel 2026-ban a Honda gyári partnerei lesznek, már most dolgoznak a saját egység tervezésén, ez a feladat pedig a váltók tervezésének és legyártásának igen magas költségeire is ráirányította a gárda figyelmét, írja az M4 Sport.
Luca Furbatto ennek kapcsán nemrég arról beszélt, hogy egy olyan korszakban, amikor a költségek csökkentése kiemelten fontos az F1 számára, fontolóra kellene venni a váltók egységesítését.
Ezt egyébként néhány évvel ezelőtt is felvetették már, de 2019-ben elvetették az ötletet, és eddig szóba sem került, hogy a 2026-os szabályváltozásokkor az egységes váltó is szerepeljen az előírásokban.
Szorgalmazzuk az egységes sebességváltót, mert anyagilag ésszerű ebben a költségkorlátozó környezetben
– fogalmazott Furbatto.
"De kemény ellenállással szembesültünk. Ez nem történik meg egyhamar. Lehet, hogy az FIA kiharcol valami középutat és a dizájn valamivel egyszerűbbé, könnyebbé válik. Egy kicsit jobban szabályozottá" - tette még hozzá a csapatvezető, hozzátéve, hogy az ott megspórolt pénzt fel lehetne használni a fejlesztés más területein.