A hétvégi szezonzáró magyar idő szerint pénteken 10:30-kor kezdődő nyitóedzésére (és a teljes hétvégére) 28 fok körüli hőmérsékletet és száraz időt jósolnak, a gyakorlás végén mégis úgy készül az FIA, hogy egy esős időre vonatkozó biztonsági rendszert tesztel. Korábban a felvert vízpermet okozta rossz látási viszonyokra sokan panaszkodtak, így Silverstone-ban már teszteltek hasonló, esős időjárásra vonatkozó biztonsági elemeket.
Abu-Dzabiban a tesztelési folyamat akkor indul el, amikor a versenyirányítás az "alacsony tapadás" üzenetet jeleníti meg, ekkor
a szoftver gondoskodik arról, hogy az FIA összes szabványos piros esőlámpája egyszerre világítson minden autón.
Eddig a pilótáknak manuálisan kellett bekapcsolniuk az esőlámpákat, de fennállt a veszélye, hogy ha valakinél nem működik vagy elfelejti, akkor rossz körülmények között baleset következhet be.
Az FIA F1-es versenyigazgatója, Niels Wittich megerősítette, hogy
amennyiben a teszt sikeres lesz, akkor valószínűleg már jövőre bevezethetik éles körülmények között is a megoldást.
„Miután az összes autó befejezte az utolsó körét, a dupla sárga szektor és az "alacsony tapadás" szöveg aktiválódik – magyarázta Wittich. – Körülbelül 20 másodperc elteltével a felirat letiltásra kerül, további 10 másodperccel később a VSC [virtuális biztonsági autós fázis] aktiválódik, ami szintén körülbelül 20 másodpercig látszik majd."
A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj futama vasárnap magyar idő szerint 14 órakor kezdődik majd.