Noha a konstruktőri bajnoki cím és az egyéni összetett első három helye már eldőlt a Forma–1-ben, rengeteg nyitott kérdés maradt a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjra is. Az időmérő edzés alapján izgalmas futamra lehetett számítani előzetesen, mert bár Max Verstappen, a Red Bull címvédő, háromszoros világbajnok holland pilótája rajtolhatott az élről - a 26 éves versenyző idei 12., pályafutása 32. pole pozícióját szerezte meg - Carlos Sainz az első szakaszból sem jutott tovább, és csak a 16. rajtkockát szerezte meg, míg a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) sem tudott bekerülni a harmadik szakaszba, végül 11. lett.
Az 58. körös futam rajtja nagy izgalmakat hozott,
Verstappen és Leclerc hatalmasat csatázott az első körben,
a monacói folyamatosan támadta a Red Bull világbajnokát, de a holland maga mögött tudta tartani a riválisát. Közben Albon hatalmasat vesztett, egészen a 18. helyig csúszott vissza.
Az 5. körben Norris megelőzte a csapattársát, Piastrit és feljött a harmadik helyre, közben Pérez és Hamilton hatalmasat csatázott a kilencedik helyért. A verseny elején a mezőny teljesen együtt volt, nem voltak nagy különbségek. A folytatásban Russell támadta a 4. helyen álló Piastrit, amely azért is volt, mert talán a futam legnagyobb kérdése az volt, hogy vajon a Ferrari vagy a Mercedes lesz a második a konstruktőrök között. Közben Magnussen, majd Ricciardo is kényszerből hajtott a bokszba.
A 11. percben rádión dicsérték meg a jól védekező Piastrit - nem kellett volna -, ugyanis egyből hibázott egy picit, ez pedig épp elég volt ahhoz, hogy Russell megelőzze.
Pérez is folyamatosan lépkedett előre, Alonso korai kerékcseréje után már a 7. helyen állt a Red Bull versenyzője. Piastrinak, Norrisnak és Russellnek is hamar elfogytak a gumijai, így jó pozícióból kellett kiállniuk. Norris kerékcseréjét el is rontották, így a Mercedes a boxban tudott előzni.
Gasly és Hamilton találkozója okozott egy kis izgalmat,
a brit belecsúszott egy picit az autóját elfékező riválisába, de hiába sérült az első szárnya, nem nyúltak hozzá a boxban.
A 19. körben Cunoda vezette a versenyt, igaz, az Alpha Tauri versenyzője még nem volt kint kerékcserén. A japán versenyző egészen a 23. körig állt az élen, amikor Verstappen került vissza az első helyre.
A kerékcserék után visszaállt a "rend", Verstappen állt az élen, mögötte Leclerc és Russell volt a 30. körhöz érkezve, miközben Sainz csak a 14. helyen volt ekkor. Általánosságban a vártnál jobban fogytak a gumik, ez sem könnyítette meg a versenyzők dolgát.
Verstappenek folyamatosan nőtt az előnye az élen, a 33. körben már közel nyolc másodperccel vezetett Leclerc előtt, miközben Hamilton már a 7. helyen álló Alonsót üldözte. Ekkor a Mercedes állt jobban a Ferrarival szemben a konstruktőrök közötti csata második helyét illetően.
Ezt követően jöttek az újabb kerékcserék, Norris kiállására reagált Russell, majd azonnal jött Leclerc is.
Norris beszorult Stroll mögé, így sokat vesztett a Russell elleni csatában. Conuda pedig szép csendben visszazárkózott a harmadik helyre a két Red Bull mögé. A Ferrari-Mercedes csata pedig körről körre változott, melyik csapat áll éppen jobban.
Pérez a 43. körben áll ki a boxba a 2. helyről, és jött vissza a pályár a 6. pozícióba. Egy körrel később Verstappen is kiállt, a háromszoros világbajnok az új gumikkal az élre állt vissza. Közben Hamiltont vizsgálták, aki szabálytalankodott a boxban, ez pedig akár döntő lehetett a szezon szempontjából is - de mint kiderült, csak a futam után döntenek.
A 47. körben Norris és Pérez csatája borzolta a kedélyeket - össze is ért a két versenyző, végül Pérez jött ki jól belőle -, majd Hamilton előzte meg a frissebb gumikkal Sainz-cot a kilencedik helyen. Hamilton mellett szinte a fél mezőnyt vizsgálták a szabálytalanságok miatt,
Pérezt meg is büntették 5 másodpercre a Norris elleni csata miatt.
Az 54. körben Pérez megelőzte Russellt, de az öt másodperces büntetés miatt így is nehéz helyzetben volt, ahogy a Ferrari is emiatt. Az olasz istálló próbált még matekozni, Leclerc elengedte Pérezt, hogy lelassítsa Russellt, de ez sem volt elég, így a
Mercedes lett a második a konstruktőrök versenyében, míg a futamot megint Max Versteppen nyerte. Ez volt zsinórban a negyedik futamgyőzelme a hollandnak Abu-Dzabi, ráadásul a 19. az évben, ami abszolút rekord.
A futamról készült élő közvetítésünk a linkre kattintva olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Helyezés | Versenyző | Csapat | Pont |
---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | 393 |
2. | Lando Norris | McLaren F1 Team | 331 |
3. | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | 307 |
4. | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | 262 |
5. | Carlos Sainz Jr. | Scuderia Ferrari | 246 |
6. | George Russell | Mercedes-AMG | 192 |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG | 191 |
8. | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | 149 |
9. | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | 62 |
10. | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | 31 |
Helyezés | Csapat | Pont |
---|---|---|
1. | McLaren F1 Team | 593 |
2. | Scuderia Ferrari | 560 |
3. | Oracle Red Bull Racing | 542 |
4. | Mercedes-AMG | 383 |
5. | Aston Martin Aramco F1 Team | 86 |
6. | BWT Alpine F1 Team | 49 |
7. | MoneyGram Haas F1 Team | 45 |
8. | Scuderia AlphaTauri | 44 |
9. | Williams Racing | 17 |
10. | Alfa Romeo | 0 |