Kubica 2006 és 2010 között volt állandó tagja a Forma–1 mezőnyének, később pedig 2019-ben és beugróként 2021-ben is ott volt a rajtrácson. Az egyszeres futamgyőztes tavaly az Alfa Romeo tartalékpilótájaként még része volt a sportágnak, idén viszont már teljesen átváltott a hosszútávú autóversenyzésre, a WRT csapatával, Rui Andrade és Louis Delétraz csapattársaként pedig meg is nyerte az endurance-világbajnokság (WEC) LMP2-es kategóriáját.
A csütörtökön 39 éves lengyel pilóta az F1-ből való első távozása után ralizásra váltott, a 2019-es távozást követően pedig a német túraautó-bajnokságban, majd a WEC-ben vállalt munkát. Ám Kubica elárulta, hogy a Forma–E-ből is volt megkeresése, ráadásul nem kevés pénzért, ő mégis visszautasította az ajánlatokat.
„Egyáltalán nem vagyok az elektromos autók ellen, de több ilyen jellegű ajánlatot is visszautasítottam, pedig rengeteg pénzt fizettek volna – nyilatkozta Kubica.
Számomra nagyon fontos, hogy egy versenyautónak hangja is legyen.
Megvan a magam véleménye az elektromos autókról, de ezt nem gyakran szoktam hangoztatni.
Ha versenyzel velük, az olyan, mintha egy guminővel akarsz nemi kapcsolatot folytatni."