AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 21: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Ferrari SF-23 and Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W14 during the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of United States at Circuit of The Americas on October 21, 2023 in Austin, Texas. Mark Thompson/Getty Images/AFP (Photo by Mark Thompson / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntése értelmében az F1-es csapatok gyárában karácsony és újév között nem történhet munkavégzés.
Nem mindenki örül az FIA rugalmatlan döntésének
Gyakori jelenségnek számított az F1 világában, hogy a két ünnep közötti holt idényben a csapatok gőzerővel dolgoztak a gyáraikban, hogy fejlesszék az új autót és időben felkészüljenek a következő szezonra. Idén azonban ez biztosan nem lesz így, mert az FIA előírta a résztvevőknek, hogy a kéthetes nyári szünethez hasonlóan ebben a periódusban is le kell állniuk.
Idén a Forma-1 történetében először jön a karácsonyi szünet, amikor az emberek pár napot kivehetnek bűntudat nélkül, mert ezt sportági szinten adják ki.
Tény, hogy ez nem általánosan népszerű a csapaton belül. Azzal, hogy kijelölik ezeket a leállási időszakokat, lényegében évi két alkalommal adnak kéthetes szabadságot. Az első két hetet augusztusban kell kivenni, aztán egy újabbat karácsony idején. Ezzel nem marad túl sok tetszés szerint kivehető szabadság a rendelkezésre álló napokból az év hátralévő részére" - mondta a Mercedes technikai igazgatója, aki szerint hátrányokkal jár a kötelező leállás.
"Ez arra kényszeríti az egész gyárat, hogy az év azon szakaszában vegye ki a szabadságát, amikor az igen drága.
Az emberek, akiket a munkájuk vagy beosztásuk nem kényszerít arra, hogy az év során jelen legyenek a cégnél, most talán kevésbé rugalmasak, és kevésbé élvezik, amikor megmondják nekik, hogy ekkor és ekkor kell szabadságra menniük" - tette hozzá a szakember.
Jövőre újabb változásra kell készülni, mert a nyári és a karácsonyi után bevezetik az őszi szünetet is a Forma-1-ben.
Erre mindössze négy versennyel a nyári szünet után kerül majd sor, szeptember végén és október elején három hetes kényszerpihenőt iktatnak be, hogy aztán két zsúfolt és megterhelőnek ígérkező triplahétvégével záruljon a szezon.