A kezdetek, azaz az 1950-es világbajnokság óta szerves része a Forma–1-nek és az egyetemes autósportnak a Ferrari, amely azonban 2008 óta sem a pilóták, sem a konstruktőrök között nem tudott világbajnoki címet szerezni az F1-ben. Az olasz istálló tavaly visszatért az endurance versenyzésbe, és a Le Mans-i 24 órás futamot meg is nyerte a Ferrari. Azonban az autósporton túl is tervez az olasz márka: a tervek szerint a jövőben részt vesz vitorlás világversenyeken is.
„Amellett, hogy a világ minden táján versenyez a pályákon, a Ferrari most új vállalkozásba kezd, hogy javítsa technológiai know-how-ját" – áll a Ferrari közleményében.
A Reuters beszámolója szerint csapatvezetőként Giovanni Soldini vitorlásversenyzőt kéri fel a csapat, az 57 éves olasz férfi a Maseratitól a héten került át a Ferrarihoz.
Nagyon örülök, hogy belevághatok ebbe az új kalandba a Ferrarival. Egy fontos, élvonalbeli projekten dolgozunk, ami elképesztő technológiai potenciállal bír"
– idézte Soldini szavait a vezess.hu.
A Ferrari vitorlás versenyhajójáról egyelőre még nem derült ki, hogy mikorra készülhet el, de John Elkann elnök szerint a cél az, hogy a fenntarthatóságra fókuszálva kifejlesszék a legmodernebb technológiákat.
Izgalmas utazásra készülünk, kibővítjük a versenyszellemünket. Ezzel az új kihívással, amit innovációs képességünk és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünk ösztönöz, túllépünk a mostani határainkon"
– mondta a Ferrari elnöke.
A Forma–1 és a vitorlázás nem először kerül kapcsolatba egymással, ugyanis a Red Bull vezető mérnöke, Adrian Newey korábban Ben Ainslie brit olimpikonnal állt össze az Amerika-kupában, a Mercedes technikai igazgatója, James Allison egy másik Amerika-kupa-programban volt érintett, míg az Aston Martin teljesítménytechnológiai részlegét vezető exmclarenes csapatfőnök, Martin Whitmarsh korábban szintén Ainslie-vel dolgozott együtt.