A csalódást keltő tavalyi szezon után a Mercedesnél abban reménykednek, hogy az új, W15-ös autóval lehetőségük lesz újra futamgyőzelmekért és a bajnoki címért harcba szállni a Red Bullal. A csapat 2011 óta először zárt nyeretlenül egy szezont 2023-ban. A W14-esnél ragaszkodtak ahhoz a koncepcióhoz, amelyen nem volt oldaldoboza az autónak, azonban hamar belátták, hogy nem ez lesz a helyes irány, így a 2023-as Monacói Nagydíjon változtattak, ám a Red Bull megoldásának interpretálásával sem szűnt meg az a probléma a Mercedesnél, hogy az autó következetlenül működött.
A fejlesztés részeként az egykori F1-es versenyző, a WEC-bajnokból lett szakértő, Anthony Davidson segédkezett a szimulátoron végzett munkában a csapat brackley-i bázisán. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff pedig elárulta, hogy Davidsont valósággal lenyűgözte a W15-ös.
A melbourne-i pályán vezette az autót (a szimulátorban), majd azt mondta: két év óta először érzem azt, hogy olyan, mint egy autó.
Nyilván szeretném, ha ezt összefüggésbe tudnánk hozni a valósággal és a pályán is gyorsak tudnánk lenni, de az elmúlt két évben láttuk, hogy ez nem mindig megy így. Mindig bízom abban, hogy lehetséges fejlődni és megszorongatni a Red Bullt. Nem lehet olyan hozzáállással kezdeni a szezont, hogy „ez nem fog menni". Tavaly láttuk a McLarennél, milyen hatalmas lépést tettek egyetlen frissítéssel. Két évre szóló szerződést kötöttünk Lewisszal, tartozunk neki, George-nak és az egész csapatnak is azzal, hogy idén és jövőre is teljes odaadással készülünk fel. Hiszek benne, hogy ez lehetséges" - árulta el Wolff.