Carlos Sainz meggyőző teljesítménnyel ért célba az Ausztrál Nagydíj vasárnapi futamán, a második helyen pedig Charles Leclerc zárt. A Ferrari magabiztos sikere a címvédő Max Verstappen korai kiesésének is köszönhető, a holland már a harmadik kör után kénytelen volt feladni a versenyt, mert az autója meghibásodott. A Red Bull másik pilótája, a harmadik rajtkockáról induló Sergio Pérez alaposan lemaradt az élmezőny mögött, csak az ötödik helyen ért célba, és véleménye szerint csapattársa sem tudta volna ezúttal legyőzni a Ferrarit, még akkor sem, ha nem esik ki.
Az olaszok Melbourne-ben egy új megoldást eszközöltek az autójukon, egy apró szárnyacska került a kipufogót körülvevő borítás és a hátsó szárny tartóoszlopának két oldalára.
A Ferrari új autója az első, amely ezt az újítást alkalmazta - a szabályok egyértelműen megengedik az ilyet, és a Forma-1-es tervezők előszeretettel helyzenek el aerodinamikai felületeket mindenhová, ahová csak lehetséges.
Annak ellenére, hogy ez az első alkalom, a jövőben vélhetően a többi csapat is felveszi azt az arzenáljába, mivel az elemek segítenek új célokra felhasználni a motorvédő lemez kivezetésein kiáramló levegőt, valamint kezelni az alsó, hátsó szárny felé tartó áramlatokat - számolt be róla a motorsport.com.
A Ferrari győzelmében ugyan nagy szerepe volt Verstappen kiesésének, de az apró alkatrész is nagy szerepet játszhatott abban, hogy végül az olaszok kettős győzelemmel zárták az Ausztrál Nagydíjat.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.