A Ferrari és a világ legnagyobb IT-vállalata több évre szóló megállapodást kötött, amie értelmében a HP lett az olasz csapat névadó szponzora. Ennek értelmében a maranellói istálló már a jövő heti Miami Nagytól kezdve Scuderia Ferrari HP néven folytatja szereplését a Forma-1-ben, és a számítástechnikai óriáscég logói is felkerülnek a versenyautókra. A megállapodás nem csupán az F1-es csapatra terjed ki, de a Ferrari E-Sport csapata, valamint az akadémiája is új nevet visel majd a jövőben. A HP állítólag nagyjából évi 90-100 millió dollárral támogatja majd a Ferrarit. Hasonló gigamegállapodás a Forma-1-ben eddig talán csak a Red Bullnál volt tapasztalható, miután névadószponzora lett az Oracle technológiai vállalat.
A Ferrari nem csak új névvel, de új külsővel fog neki vágni a Miami Nagydíjnak, hiszen különleges, kék-fehér színű lesz az autóinak festése. A Scuderia Ferrari csapata azért döntött a kék-fehér szín mellett, mert 60 évvel ezelőtt, 1964-ben a Forma-1-es szezon utolsó két – amerikai és mexikói – versenyhétvégéjén is ezt a két színt használta. Érdekesség, hogy az IT óriásvállalat színei is pont a kék-fehér.
A hivatalos közlemény szerint a HP és a Ferrari elkötelezett a fenntartható innováció felgyorsítása mellett, akár a technológia, akár a versenysport révén. A két vállalat pedig közösen dolgozik majd azért, hogy csapataikon és közösségeiken belül kiterjesszék oktatási kezdeményezéseiket, és tartós hatást érjenek el a következő generációk számára. A partnerség részeként a Ferrari Forma-1-es csapata alkalmazni fogja majd a HP technológiai megoldásait, amelyek lehetővé teszik majd az olasz együttes számára, hogy fejlessze gyakorlati pontosságát és optimalizálja a stratégiai döntéshozatalt.
Alapítónk a folyamatos fejlődés iránti akaratát hagyta ránk. Ebből fakad az újítás iránti törekvésünk az utakon és a versenypályákon, valamint elkötelezettségünk a fenntartható jövő iránt, a szén-dioxid-semlegességtől a fiatalabb generációk oktatásáig.
A HP-ban megtaláltuk közös értékeinket, ami ideális partnerré teszi őket számunkra. Alig várjuk, hogy elkezdhessük együttműködésünket, és közösen nézzünk szembe az új lehetőségekkel és kihívásokkal” - mondta a Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna.
A Ferrarit hosszú éveken át használta a Marlboro piros-fehér logóját, majd a Misson Winnow is szponzorált, ám 2021 óta nem volt hivatalos szponzora a csapatnak.
"A technológia, a teljesítmény és a kivételes szaktudás által vezérelt jövő révén az HP és a Ferrari partnersége természetes választás. Mindkét márka gazdag történelemre épül, amely kiállta az idő próbáját. Ezen egyedi együttműködés révén lehetőségünk nyílik új közönségek elérésére, az üzleti növekedés előmozdítására, és tartós hatás kialakítására közös ügyfeleink és közösségeink számára. Együtt kihasználjuk a globális versenyzési színteret, hogy felgyorsítsuk a fenntartható innovációt” – mondta a megállapodással kapcsolatban a HP Inc. vezérigazgatója, Enrique Lores.
A 2024-es Forma-1-es szezon május első hétvégéjén, a sprintfutamos Miami Nagydíjjal folytatódik. Öt versenyhétvége után a 110 pontos Max Verstappen 25 ponttal vezeti az összetettet a Red Bull-os csapattárs Sergio Pérez előtt, a harmadik és negyedik helyen pedig a két Ferrari áll, Charles Leclerc 76, Carlos Sainz 69 ponttal.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.