Az új kameranézet egyedülálló perspektívát fog kínálni az üldöző autókra, mivel a kamera az autó hátuljából kiálló hátsó ütközőzóna tetején lesz elhelyezve. Ez nagy eltérés az F1 eddigi gyakorlatától, amely szerint a hátrafelé néző kamera az autó közepén, a pilótafülke közelében helyezkedik el - írja a Motorsport.
Így még korábban a hátsó nézet
a motorburkolatot és a hátsó szárnyat is tartalmazta, addig Barcelonától tiszta kilátás nyílik az üldöző autókra, ami rendkívül látványos lehet egy kerék a kerék elleni csata esetén.
Az év elején az F1 közvetítési és médiaigazgatója a Motorsport.com-nak adott nyilatkozatában elmondta, hogy az új szög olyan látványos felvételeket adhat, mint amilyenek más szériákban láthatunk:
„A korábbi hátrafelé néző kameránk, ami a bukócsőnél van, jó, de az autó közepén van. Tehát nem azt a látványt kapjuk, mint a Porsche Supercupban, ahol a hátsó lámpába teszünk valamit, és így a két autó nagyon-nagyon közel van egymáshoz.”
Az F1 tavaly az Aston Martinnal és az FIA-val együtt kísérletezett egy új hátsónézeti kamerával, és bár a kilátás látványos volt, de a kamera ilyen extrém helyre történő elhelyezése nem volt mentes a nehézségektől:
„Tényleg lenyűgöző volt, és nagyon tetszett nekünk, de borzasztóan messze van a processzorunktól. Négy méter, és egy ilyen kábelen elég sok interferencia és hasonló dolgok léphetnek fel. Szóval, dolgoztunk néhány problémán.”
A technikai problémák leküzdése kapcsán az utolsó akadály az volt, hogy a csapatoktól és az FIA-tól is jóváhagyást kellett kapniuk, mivel a kamera elhelyezése az autó biztonságának szempontjából kritikus helyen van.
De mivel mindenki megnyugodott, hogy a kamera használatával kapcsolatban nincsenek negatívumok, a tervet már alá is írták, hogy a Spanyol Nagydíjtól kezdve használni fogják ezeket a kamerákat.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.