A Red Bull tavaly egy futam kivételével az összes versenyt megnyerte, és idén is szenzációsan kezdte a szezont, azonban az elmúlt időszakban az energiaital-gyárosok nem remekeltek, miközben a Ferrari és a McLaren, vagyis a közvetlen riválisok szép lassan magukra találtak. Miamiban a wokingi istálló vetett be új frissítést, aminek köszönhetően Lando Norris élete első futamgyőzelmét aratta és Max Verstappent először verték meg a tavalyi Szingapúri Nagydíj óta. Legutóbb Monacóban pedig hiába szerezte meg a pole pozíciót a háromszoros világbajnok, csak a hatodik helyen zárta a versenyt, így az eddigi nyolc futamból mindössze ötöt tudott csak megnyerni a Red Bull, az osztrákokon kívül a Ferrari kettő, a McLaren pedig egy győzelmet szerzett.
Helmut Marko szerint egyértelmű, hogy kiegyenlítettebbé váltak az erőviszonyok, ebben pedig komoly szerepet játszott az, hogy az ellenfelek elkezdték a Red Bull megoldásait másolni. A Red Bull tanácsadója szerint az elmúlt években a szabályozások szigorítása és a technikai előírások homogenizálása sem tett jót a sportágnak, mivel ezek egyfajta stagnáláshoz vezettek és megszűnt a fejlődés lehetősége.
Elveszítettük az első három verseny alatt mutatott dominanciánkat. Az ellenfelek felzárkóztak a jelenlegi szabályozás harmadik évében. A folyamat során másoltak, és még javítottak is számos dolgon. Innovációra pedig már nincs sok lehetőség. Ez csupán logikus fejlődés, semmi tiszteletreméltó nincs benne"
- magyarázta a 81 éves szakvezető a Kronen Zeitungnak.
Max Verstappen korábban arról beszélt, hogy újabb nehéz hétvégére számít Montrealban, ahol a meteorológiai jelentések szerint esős futam vár a mezőnyre, Marko szerint pedig az időjárás az előnyükre válhat.
"Ha esik, a Verstappen-faktor ismét előtérbe kerül" – mondta Marko.