A jelenleg Sauber néven futó istálló 2026-ban az Audi gyári csapataként fog versenyezni a Forma-1-ben. Az német márka már alakítja a leendő csapatát, neves szakembereket (legutóbb Stefan Strähnzot) szerződtettek, és már az is eldőlt, hogy a jelenleg Haasnál versenyző Nico Hülkenberg lesz a csapat egyik pilótája. Az Audi F1-es programját (jelenleg Sauber Csoport) vezérigazgatóként irányító Andreas Seidl és az F1-es projektért felelős Oliver Hoffmann között azonban belső viszály alakult ki.
Az AutoAction nevű szakoldal szerint számolt be arról, hogy a korábban a McLaren csapatfőnökeként is dolgozó Andreas Seidl, valamint a hinwili bázis és a Neuburgban zajló motorprogram munkáját összefogó Oliver Hoffmann amiatt különböztek össze, mert szerintük nem férnek meg egymás mellett. Ezért aztán
mindketten az Audi igazgatói tanácsához fordultak azzal a kéréssel, hogy a másikat rúgják ki, és a feladatát a megmaradó szakember kapja meg, azaz teljes irányítást kérnek az F1-es projekt felett.
Amiben Seidl és Hoffmann egyetért, az az, hogy a jelenleg az Aston Martin csapatfőnökeként tevékenykedő Mike Krack legyen majd az Audi csapatvezetője 2026-tól – írta a Racingline.
A feszültséget szíthatja a Sauber idei szereplése is, ugyanis a hinwili istálló 12 versenyhétvége után a konstruktőrök pontversenyének utolsó helyén áll nulla szerzett ponttal. Hülkenberg csapattársa jövőre (és talán 2026-ban) egyelőre még kérdéses, a posztra a Ferraritól távozó Carlos Sainz mellett a csapat jelenlegi két pilótája, Valtteri Bottas és Csou Kuan-jü rendelkezik a legnagyobb eséllyel. Ám erősen kérdéses, hogy Sainz például mennyire szeretne a Forma-1 leggyengébb, belső viszállyal is küzdő istállójához igazolni.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.