Annak, hogy a szeptember 22-i Szingapúri Nagydíj és az október 20-i USA Nagydíj között egy a nyári pihenővel egyenlő hosszúságú szünet zajlik, éppen egy pozitív lépés az oka, nevesül hogy az F1 idénre közelebb lépett a versenyhelyszínek földrajzi csoportosítása felé - írja a Racingline.
A lap szerint a két futam között tavaly még két másikat is megrendeztek, ám a Japán Nagydíjat tavaszra mozgatták át, a Katari Nagydíj pedig a szezon utolsó előtti helyére került, miközben az így kialakult lyukat nem volt mivel betömni.
Szingapúr és Austin így is egy héttel kerültek közelebb egymáshoz az előző évhez képest. Ennek köze lehet a pályákkal megkötött szerződésekben a verseny időpontjára vonatkozó kitételre, amit Stefano Domenicali korábban meg is nevezett a naptár áramvonalasításának egyik fő nehezítő tényezőjeként.
Persze ahhoz, hogy két négyhetes szünettel rendezzenek meg egy rekordhosszúságú, 24 futamból álló szezont, máshol kellett kompromisszumokat kötni, így az idei bajnokság már március 2-án elkezdődött Bahreinben, s egészen december 8-ig le sem zárul. A szünetről visszatérve pedig két hármas csoportban bonyolítják le a hátralévő hat versenyt, vagyis igazi erőltetett menet kezdődik.