Minden idők legszigorúbban védett albuma - minden idők leggyorsabban első helyre ugró albuma |
Az Interscope, Eminem kiadója végül úgy döntött, május 28-án, az előre bejelentett időpont előtt kilenc nappal elkezdi árusítani az Eminem Show-t, teljesen felrúgva ezzel a gondosan kidolgozott marketing-terveket. Ráadásul az új időpont egybeesett egy hosszú hétvége kezdetével. Ennek ellenére az új album a három nap alatt 285 ezer példányban kelt el, s ezzel az eladási listák élére ugrott. Ezzel az Eminem Show minden idők leggyorsabban listavezető pozíciót elérő albuma lett. Azelőtt soha nem fordult elő, hogy egy lemez hat nap alatt elérte volna az első helyet.
Egyes elemzők azt mondják, a korai internetes megjelenés és az ennek köszönhető sajtómegjelenések jócskán hozzájárultak a lemez iránti érdeklődés növekedéséhez, hiszen nagy általánosságban is igaz, maguk az MP3 formátumban elérhető dalok afféle trailerként szolgálnak az albumokhoz.
Eminem kiadója természetesen egészen más állásponton van. Az Interscope marketing és sales igazgatója, Steve Berman szerint "az illegális másolatok és az mp3-ak hatalmas veszélyt jelentenek az eladásokra". Berman azt is tudni véli, az illegális másolatok a CD-ket gyártó cégeknek elküldött három mintalemez egyikéről készültek.
A kiadó mindent megtett a hivatalos lemezek vonzóvá tételéért. A szokásos akciók és nyereményjátékok mellett a boltokba eljuttatott hárommillió CD-ből kétmillió ajándék DVD-t is tartalmazott Eminem-riportokkal, koncertekkel és különféle felvételekkel.
Emellett a kiadó letiltatta a zenecserélő rendszerekben az albumot, és levetette a rajongói oldalakról az MP3-akat. Piackutatók szerint rosszul tette.
Ahelyett ugyanis, hogy megpróbál minden erejével az internet előtt állapotokhoz visszatérni, élnie kellene a lehetőségekkel. Az internetről számokat letöltő felhasználók ugyanis pontosan ugyanazok, akik később a lemezeket is megvásárolják. Nem lenne szabad tehát őket bűnözőkként kezelni, hiszen ők csak tájékozódnak.
A zenei piac elemzői szerint az Eminem-albummal történtek mérföldkövet jelentenek majd a zenei ipar és az internet viszonyában, s talán először a zenei kalózkodás megjelenése óta a kiadók tényleg elgondolkoznak, vajon hogyan tudnának némi pluszt nyújtani a csupasz, letöltött fájlokhoz képest.