Az ausztrál-brit állampolgárságú Conroy 2001 óta dolgozott a közép-ázsiai köztársaságban. Bill Orme, az UNDP szóvivője New Yorkban megerősítette, hogy Conroy a szerencsétlenül járt repülőgéppel utazott. Közölte azt is, hogy tudomása szerint a világszervezet más alkalmazottja nem volt rajta a gépen.
Az Uzbekistan Airways üzbég nemzeti légitársaság menetrend szerinti járata az üzbég-afgán határon fekvő Termezből tartott Taskentba, és közvetlenül a leszállás előtt, helyi idő szerint kedd este fél nyolc előtt pár perccel zuhant le. A 32 utast és 5 fős legénységet szállító repülő a földhöz csapódás után felrobbant és kiégett. A katasztrófában mind a 37 ember életét vesztette.
Egyes jelentések szerint a Jak-40-es a taskenti repülőtér egyik leszállópályájára, mások szerint a leszállópályától 100 méterre csapódott földnek, miután a sűrű ködben lámpaoszlopnak ütközött, majd megpördült. Az üzbég hatóságok kizárják, hogy a repülőgép terrorcselekmény következtében zuhant le. Az első feltételezések szerint a katasztrófát a rossz látási viszonyok okozhatták. A repülőgép feketedobozait a mentőalakulatok megtalálták.
Termez az Észak-Afganisztánba irányuló humanitárius segélyszállítmányok egyik nagy elosztó központjává vált az afganisztáni tálib rendszer 2001-es megbuktatása után, így segélyszervezetek alkalmazottai és más érintett külföldiek rendszeresen utaznak repülővel a Termez-Taskent útvonalon. Egyelőre nem tudni teljes bizonyossággal, hogy Conroyon kívül volt-e más külföldi a kedden lezuhant repülőn.
A szovjet gyártmányú repülők biztonságosságát komoly kételyek övezik. Az utóbbi egy év legsúlyosabb légi balesete szovjet gyártmányú repülőgéppel 2003 februárjában Iránban történt: egy Il-76-os zuhant le, 276 emberrel, többségükben iráni katonákkal a fedélzetén.