A testfelülete 90 százalékán égési sérüléseket szenvedett Galimov életéért a moszkvai Visnyevszkij Intézetben küzdöttek. Állapotát vasárnap este még igen súlyosnak, de stabilnak minősítették az orvosok, akik csak annyit ígértek, hogy mindent elkövetnek Galimov megmentéséért.
A moszkvai Szklifaszovszkij traumatológiai intézetben kezelik a szerencsétlenség másik túlélőjét, Alekszandr Szizov fedélzeti mérnököt, súlyos, de stabil állapotban. Őt hétfőn az intenzív osztályról már kórterembe helyezték át.
Közben újabb feltételezések láttak napvilágot a katasztrófa lehetséges okairól. Egy volt vadászpilóta szerint siettették a pilótákat, mert a jaroszlavli Tunosna repülőtérre egy politikai fórumra sorozatban érkeztek a magas rangú vendégek, s ez okozhatta a gép múlt szerdai lezuhanását - jelentette hétfőn a Komszomolszkaja Pravda.
A pilóta, aki neve mellőzését kérte, a lapnak azt mondta: nyilvánvaló, hogy a pilótákat siettették, és minden jel szerint idegesek voltak. Legkésőbb akkor, amikor felpörögtek a hajtóművek, tudniuk kellett, hogy valami nincs rendben, és a szabályok szerint ilyenkor félbe kell szakítani a felszállást.
Ráadásul a döntést nyilván későn hozták meg, mert az egyébként a Jak gépek számára többszörösen elegendő hosszúságú felszállópálya nagyobb részén már túl voltak, de még nem értek el kellő sebességet.
"Ha ekkor vészfékeztek volna, vélhetően órákra megbénították volna a repülőteret, ahová sorozatban érkeztek a magas vendégek a fórumra. Ez véget vetett volna karrierjüknek, ezért inkább kockáztattak" - idézte a lap a pilótát.
Véleményét alátámasztotta a lapnak Leonyid, a csapat sofőrje is, aki elmondta: a Lokomotív egész eltervezett napirendjét át kellett alakítani a repülőtéri sietség miatt.
A vizsgálatok megállapították, hogy az üzemanyag nem okozhatott problémát.
Közben folyik az ország minden egyes Jak-42 típusú gépének és az ilyeneket üzemeltető társaságoknak a vizsgálata, olyan mélységig, hogy ellenőrzik az egyes beépített pótalkatrészek előírt élettartamát is. Eddig az illetékes felügyelet nyolc darab Jak-42-es gép felszállását tiltotta meg, csupa kis légitársaságnál, mint a Yak-Servis, az Izhavia, a Grozny Avia, a Gazprom Avia és a KrasAvia.
A Kommerszant című lap szerint a hazai gyártású repülőgépek sorozatos balesetei nyomán az orosz vezetés visszalépett a légi közlekedés liberalizálásától: a Roszaviacija főhatóság hamarosan kiszorítja a kevéssé megbízható, kis társaságokat a charterek és a regionális járatok piacáról, és inkább támogatást nyújt a nagyoknak: az Aeroflotnak, a Transaerónak, a Jutairnek, és a Sibir légitársaságnak.