A csütörtökön aláírt szerződés értelmében a sportág 49 éves élő legendája fogja reklámozni azokat a turistautakat - közte hajókirándulásokat -, amelyeket az Olivia nevű cég szervez kizárólag leszbikusok számára.
A leszbikus teniszcsillag szerint az emberek kínosan érzik magukat, ha egy ismeretlen jelenséggel találkoznak, de máris megváltozik a helyzet, mihelyest egy konkrét személy "arcot ad" annak.
A csehszlovák születésű amerikai világklasszis egy lapinterjúban már 1981-ben vállalta homoszexualitását, míg szerinte sok más sportoló titkolódzik a szponzorok elvesztésétől való félelmében. Navratilova azt mondta, hogy neki is milliókra tehető anyagi veszteséget okozott az "önleleplezés", de ezzel nem törődik, fontosabb számára a cél, az előítéletek felszámolása.
A pályafutása során 18 egyéni és 37 páros Grand Slam-trófeát és rekordszámú, 167 WTA-bajnoki címet begyűjtő Navratilova - aki jelenleg a Nasdaq-100 nyílt teniszbajnokságon versenyez párosban - arról beszél a reklámban, hogy leszbikusként egyáltalán nem érzi rosszul magát a bőrében.
A 15 éve utazásszervezéssel foglalkozó San Fransiscó-i iroda eddig 70 nagyszabású hajókirándulást szervezett meleg nőknek. A sport világából a tenisz szupersztárján kívül az ügynek eddig csak Rosie Jones golfozónőt sikerült megnyernie, aki az egy éve nyélbe ütött reklámszerződés kapcsán egyben felvállalta másságát is.