Fontos változás az is, hogy a Tour de Hongrie a rendkívül magas kötelező pénzdíjazás miatt lemondani kényszerült a 2.2-es nemzetközi besorolásról. Mint ismeretes, a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) 2005-ben új besorolási rendszert alkalmazott a világ kerékpárversenyei számára, a magyar körversenynek így nyílt lehetősége arra, hogy története során először ranglistapontokért versenyezhessenek az ideérkező kerekesek.
Csakhogy az automatikus besorolás igen magas költségekkel jár, és ezekről az UCI nem tájékoztatta időben a szervezőket. A Tour de Hongrie szervező bizottsága kényszerű döntéséről tájékoztatta a meghívott csapatokat is, amelyek közül eddig egy sem jelezte, hogy lemondana a részvételről.
Az idei Tour de Hongrie összdíjazása 20 százalékkal haladja meg a 2004-est, a versenyzők között összesen 2,1 millió forint talál majd gazdára.
A 80 esztendős Tour de Hongrie követi az elmúlt évek hagyományait, s ezúttal is a Királynék városa, Veszprém ad otthont a nemzetközi kerékpárverseny prológjának. A pálya nagyrészt megegyezik a tavalyival, a történelmi belvárosban és természetesen a város egyik jelképén, a Viadukton is áthalad, néhány meredek macskaköves emelkedő nehezíti majd a versenyzők dolgát - a nyitány célja, hogy bemutassa a nézőknek a viadal résztvevőit, s az öt kilométeres száguldás eldöntse, hogy melyik kerekes viselheti az első szakaszon az összetett legjobbjának járó sárga trikót.
Az 1. szakasz - akárcsak 2004-ben - ezúttal is népes közönséget ígér, annál is inkább, mert a Tour de Hongrie szervezői Balatonfüred belvárosában, a vízpart mellett alakítanak ki egy körpályát, amelyen többször feltűnik majd a mezőny. A rövid, de meglehetősen látványos futam után igen kemény erőpróba vár a mezőnyre: augusztus 3-án a karaván komppal kel át a Balaton déli partjára, a 2. szakasz rajtjára ugyanis Balatonföldváron kerül sor - innen Kecskemétig teker majd a mezőny, a befutó a város főterén lesz. Ez lesz az idei Tour leghosszabb szakasza.
Augusztus 4-én Csongrádból indul útjára a kerékpáros csapat, a célállomás pedig Békéscsaba, a mezőny a viharsarki megyeszékhelyen megtesz majd néhány kört a befutó előtt. Augusztus 5-én, a 4. szakasz Szeghalomból Mezőkövesdig tart, ez a 150 kilométernyi száguldás vezeti majd fel a viadal legnehezebb napját.
Augusztus 6-án következik a királyetap - így nevezik a nagy körversenyek legnehezebb szakaszát: ezen az etapon Mezőkövesdről rajtolva 93 kilométernyi tekerés során a mezőny megmássza hazánk legmagasabb csúcsát, a Kékestetőt. Az erőpróbának ezzel még nem lesz vége, az összetett verseny végeredményét ugyanis nagyban befolyásolhatja a délutáni négy kilométeres hegyi időfutam, amelynek során a karaván tagjai ismét megmásszák a Kékes legmeredekebb emelkedőjét...
Az utolsó napra, augusztus 7-re két szakasz is marad, délelőtt Vác és Dunakeszi között viaskodnak a kerekesek, míg délután az Újbudán kialakított körpályán fejeződik be az egyhetes Tour de Hongrie. Természetesen az egyes helyszíneken különféle kísérőrendezvények - kiállítások, bemutatók, kerékpársuli, amatőr versenyek és túrák - teszik még színesebbé az eseményt, amelyen várhatóan 15 ország 120 kerekese áll rajthoz.